Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte komma in på 99.mac

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-03-10 17:35

Ibland, och med obehagligt ojämna mellanrum kommer jag inte in på 99mac. "server not found" säger dialogrutan. Har tjuvkopplat in mig på ett nätverk som enda mac och undrar om det är brandväggen som spökar. Men varför kommer jag då in ibland? när jag kopplar upp mig via modem är det aldrig några problem. Någon?

Kanske för att du skriver "99.mac"?

(Syftar på rubriken.)

  • Oregistrerad
  • 2003-03-10 17:48

inte därför, jag har adressen som bokmärke naturligtvis.

Händer mig välldigt ofta också, säkert nån gång per dag. Det är som om 99mac.com varit ner nån timme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-10 18:06
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ulf Boström:
inte därför, jag har adressen som bokmärke naturligtvis.

Har samma problem, ofta att servern verkar vara nere. Använder bokmärke, inte manuellt.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-10 18:08

Detta händer enbart när jag försöker komma in på 99mac, ingen annan hemsida är svår att nå.

  • Medlem
  • 2003-03-10 18:19

Det samma händer mig rätt ofta, minst varannan dag. Finns det någon begränsning i antal påloggade användare, kanske?

Händer mig med titt som tätt, men jag har trott hela tiden att det berodde på bostreams routrar, men andra sidor brukar ju funka så det kanske är långsökt...

  • Oregistrerad
  • 2003-03-11 10:45

Att jag inte är ensam om detta fenomen tyder ju på något mysko i andra änden...

Det måste vara vår DNS som strular. Användare på 402m.com klagar på exakt samma sak.

99mac.com är aldrig något större problem. En annan adress som däremot tvärvägrar är 99mac.com/forum. Den går inte att gå in på direkt. Utan först måste man till startsidan sen klicka på forum. Varför?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ma:
Det samma händer mig rätt ofta, minst varannan dag. Finns det någon begränsning i antal påloggade användare, kanske?

Hehe, skulle jag inte tro. Finns det en gräns så kommer vi inte knäcka den förrän vid nästa Keynote, då jobbar server ganska hårt har jag för mig. Kommer inte ihåg exat vad Martin sa att servern skickade förra Keynoten, men mycket var det

  • Medlem
  • 2003-03-11 20:25

Det är nog något DNS-strul - det är likadant med 99musik....

1
Bevaka tråden