Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMac? Erfarenheter so far?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan ni ge mig era erfarenheter av nya iMac?

Funderar på en 800 MHz med superdrive hem. Var kan man hitta benchmark tester? Hur är den jämfört med en PB G4? Räcker kraften till? Är det värt att vänta på en uppgradering (processor och grafikkort)? Är utbyggbarheten verkligen ett problem? - Har aldrig köpt nya grafikkort och har inget emot lösa hårddiskar...
Och till sist - vilken bläckstråleskrivare rekommenderar ni för att printa quarkdokument och foton?
tack! /johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-22 21:43

En spontan kommentar efter ungefär en månads (hem-)användning av cd-rw-modellen: Fläkten är inte alls så tyst som det har sagts, möjligen när man just har satt igång datorn. Efter en kort stund ligger fläktljudet ungefär i nivå med gamla blåvita G3:an vilket är irriterande ibland. T ex om man spelar musik på låg volym eller försöker sova i samma rum. Det verkar utvecklas en hel del värme där inne i globen...cd-skivor som suttit i ett par minuter är heta när man matar ut dem. Annars är det en kanonmaskin. Skärmen är riktigt bra. Q3A rusar på som aldrig förr.

Kolla här för benchmarks: web page

Har kört min nya iMac 800 med superdrive i 4 dagar nu.
Jag kan sammanfatta mina upplevelser med:
Toknöjd.

Datorn är alldels underbar. Snygg, innehåller allt jag vill ha. Klarar av de spel jag vill spela otroligt bra. Den kanske inte är så himla jättetyst, visst låter fläkten men inte så mycket.

Mac OS X springer på den som en oljad blixt.

Kan verkligen rekommendera den.

[ 26 Maj 2002, 22:33: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

1
Bevaka tråden