Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac DV "apple DVD-spelare stöder inte"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får en dialogruta "Apple DVD-spelare stöder inte bildskärmskortet som används för huvudbildskärmen" när jag försöker starta programmet för att spela upp film.
Precis köpt datorn System 9.1 satt i tillsammans med programvaran för DVD-spelare. Ska jag skaffa annan programvara?
Datorn har ju ett inbyggt bildskärmskort och är väl inget man byter. Har en iMac DV 400 G3 128 Mb internminne..

Hmm, min dvd funkar inte heller i 9:an - har inte försökt att lösa detta dock. Utan det fungerar utan problem i OsX Så: Byt system - fungerar bra på din burk

Prova med att ställa om upplösningen på skärmen...

  • Oregistrerad
  • 2002-05-17 11:56

Jag fick samma meddelande på en pismo, dock bara när den var kopplat till en TV. För att komma runt detta så startade jag DVD-spelaren innan jag kopplade den till TV:n. Då fungerade det perfekt. Om du får detta meddelande utan att ha kopplat burken till dumburken så vet jag inte…

Fixat
Hämtade hem senaste Apple dvd player 2.7 och installerade denna. Allt funkar nu finfint. Tack för tipsen

1
Bevaka tråden