Någon som fått nya PowerMac Dual?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-27 14:04

Någon som fått sin nya PowerMac dual?

På webbben står det 2 veckors leveranstid, i bekräftelsen 12-15 dagars byggtid.

Sen tillkommer den tid det tar att skicka från sydostasien – det blir mer än två veckor det...

• Oregistrerad
  • 2002-08-27 14:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Melker Lindström:
Sen tillkommer den tid det tar att skicka från sydostasien – det blir mer än två veckor det...

Hmmm....

Ligger Irland i sydostasien?

• Oregistrerad
  • 2002-08-27 14:10
Citat:

quote: Ligger Irland i sydostasien?

Nej inte precis... men säljaren jag pratade med sa att den skulle skickas därifrån till Luxemburg.

Där ska burken packas ihop med ett par högtalare som kommer från Irland. sen skickas allt till mig. Lysande Apple!

Jag avbeställde iPoden direkt eftersom den skulle sinka leveransen med 4 veckor... Dela upp det i två leveranser var tydligen omöjligt.

[ 27 Augusti 2002, 14:12: Meddelandet ändrat av: Melker Lindström ]

• Oregistrerad
  • 2002-08-27 14:17

Säljaren tycks inte ha många rätt...

Tyvärr har säljaren rätt i alla fall när det gäller iPoden.

iPod:en skickas från Taiwan till Luxenburg med ett företag som heter Kuehne Nagel. Efter det så tar TNT över och levererar den fram till dörren. Kan tyvärr bli liggande i Luxenburg ett par dagar..

• Oregistrerad
  • 2002-08-27 17:35

iPod:en avbeställde jag samma dag som jag fick orderbekräftelsen.

Apple föreslog själva att jag skulle avbeställa den och lägga en ny order. Smart... hade varit bättre om de hade kunnat dela upp leveranserna.

Sätts datorerna ihop på Irland eller i Asien?

• Oregistrerad
  • 2002-08-27 17:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Melker Lindström:
Sätts datorerna ihop på Irland eller i Asien?

Om inget drastiskt har hänt hos apple, man vet ju aldrig, så sätts Powermacarna ihop på Irland. iMacarna i sydostasien och de övriga ahr jag mindre koll på... De få powerbooks som köps in här går ju inte till oss tekniker som behöver dem i vårt arbete... Så de ser man ju aldrig på var de är tillverkade...

1
Bevaka tråden