Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att starta QS G4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en QS G4 733 från hösten, alltså cirka ett halvår, som står på dygnet runt oftast. Men ibland, vid åskväder till exempel, stänger jag av den tillfälligt. När jag sedan ska starta datorn går det inte alltid. Oftast tänds powerknappen och skärmens, Apples 21" platta, powerknapp flimrar till men inget händer. Inget reagerar, varken hårddisk, fläkt eller annat. Hittills har jag "löst det" genom att dra ut kontakterna och öppna lådan och ta loss batteriet. Då brukar den starta ordentligt igen. När den väl är igång funkar allt utan problem. Det går att starta om utan att den bråkar. Kan batteriet vara slut redan efter ett halvår eller är det något annat problem? Någon som vet?

Om du drar ur strömsladden väldigt ofta vid exempelvis åska så nyttjar datorn batteriet oftare än om datorn alltid är i vägguttaget.
Jag har fått in många datorer som är relativt nya där backup-batteriet varit slut och det beror på att användaren dragit ur sin dator ur jacket.
Testa att byta batteriet. Ingen stor kostnad. 150 spänn cirkus.

Ok. Nytt batteri inköpt och testat. Första gången startade datorn utan problem. Lät den sedan vara på ett dygn ungefär och stängde av den i fem-tio minuter. Nu startar den inte igen. Samma problem som innan. testade också att byta till det gamla batteriet utan lycka. Fler förslag?

1
Bevaka tråden