Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildskärm PM 9600

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-14 11:25

Hej!
Jag är helt ny och grön. Om en Powermac 9600 endast visar 640X480 i bildskärms upplösning vad är då fel? OS 9.0

Sten-Åke

Vad händer när du försöker byta upplösning? Vad är det för skärm?

  • Oregistrerad
  • 2002-06-20 12:18

Jag har prövat med en Apple colorvision 17 och enbart den låga upplösningen blirr valbar.Om jag tar samma skärm på en annan dator får jag upp 5-6 andra upplösningar.

Stenis

Är det inte så att du använder en liten adapter när du kör skärmen på din 9600? Den adaptern använder du inte när du kör skärmen på en annan dator?

  • Oregistrerad
  • 2002-06-21 17:12

Jag hade en 9600 tidigare, som min far nu har tagit över, den hade visserligen en Apple Multiple Scan 720 Display skärm. Men på den kunde man välja olika DDC(Data Display Channel) inställningar, man kunde välja mellan off, 2B, 1/2B eller 2AB, för att få tillgång till alla upplösningar var man tvungen att välja 1/2B. Denna inställning var man tvungen att välja om man hade ett IMS (eller IX) Twin Turbo grafikkort eller ett ATI-Xclaim kort, kanske fler vad vet jag. Nu har du inte skrivit vad du har för grafikkort men kanske är samma "problem" med din 9600.

1
Bevaka tråden