Quicksilver 800MP (säkert alla) ?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte precis att det saknas strömuttag för en monitor.

Märkligt..

Förövrigt verkar den LÖJLIGT snabb...

Apple tänkte nog såhär: "Ja, folk köper bara 19" och 21" eller 22 - 24"-skärmar till denna maskin och de brukar kräva ström från vägguttaget. Vi slopar därför strömförsörjning till skärm via Mac."

Min 19" bör drivas från vägguttaget enligt tillverkaren, så det kan förklara ovanstående resonemang.

Jag har haft min dual 800 nu i 3 veckor och jag har knappt hunnit starta den.
Jag tror jag skall sätta in 10.1 på svenska i den i helgen och se hur det fungerar.
Vad som irriterar mig med den är att den låter som en j..la Jumbo Jet då den står där på golvet och surrar.
Fanskapet är fullproppat av fläktar. Jag hade tänkt köpa en ljudisoleringslåda men de kostar massor.
Snabb är den och 17" lcd skärmen är toppen.
Sound Sticksen imponerar också på PC-folket.

[ 27-09-2001: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

Men JA!..

Den nappar ju inte på min 9.1 US skiva..
O så har vi det här problemet med att dom bara skickar med Svenska system..

jag är trött på det där.

Kan dom sluta skicka svensk o köra engelskt rakt av, vill man så får man ange svenska när man beställer o inte tvärtom som nu. Vilket ju inge fungerar när man inte köper direkt från apple..?!

• Oregistrerad
  • 2001-09-27 14:45

När det gäller strömuttag till monitor tänkte nog Apple snarare att det nog inte behövs eftersom "alla kör Apple-skärm med ADC-koppling och integrerad strömförsörjning".

Själv kör jag en gammal Radius PressView 21SR, drar säkert en hel massa ström, men än har min Sawtooth-G4 inte klagat. Jag har för mig att man kan kräma på med ganska många watt ur G4:ans uttag, det lär vara dimensionerat för att folk kör med stora strömkrävande skärmar.

Micke, vad menar du med 10.1 på svenska? Enligt svenska Apple kommer den om en månad?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Micke, vad menar du med 10.1 på svenska? Enligt svenska Apple kommer den om en månad?

Ja men absolut!
Vad är det Micke vet (och har) som åtminstone jag och Jon har missat så alldeles? :eek:

/Anders

5J24

• Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-01 15:29

bara jag som kör två skärmar? "palettskärmen" aka "icq-msn-mail-skärmen" dras ju via macen.

1
Bevaka tråden