Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du installerat 10.1 på en Cube...?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-23 12:54

Skulle vara intressant att komma i kontakt med medlemmar som lyckats installera 10.1 på konfigurationen Cube/Radeon. Jag går nämligen bet på det. Kan inte välja 10.1-skivan som startskiva... Av någon anledning.

Citat:

Skapades ursprungligen av: split:
Skulle vara intressant att komma i kontakt med medlemmar som lyckats installera 10.1 på konfigurationen Cube/Radeon. Jag går nämligen bet på det. Kan inte välja 10.1-skivan som startskiva... Av någon anledning.

Jag har gjort det med en original-cd utan några som helst problem.

Problem kan det dock bli om du laddat ner en skivavbild och bränt på fel sätt. Men det har du väl inte?

Har du provat sätta i CD-skivan och dubbelklickat på "Installera Mac OS X" (eller liknande) då? Då frågar den om du vill starta och vill du det startar den om från cd automatiskt.

[ 23-01-2002: Meddelandet ändrat av: kvirran ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-23 14:34

Huvet på spiken, det är en bränd kopia av jobbets 10.1. Men hur kan jag rimligtvis ha bränt den "fel"...?

Citat:

Skapades ursprungligen av: split:
Huvet på spiken, det är en bränd kopia av jobbets 10.1. Men hur kan jag rimligtvis ha bränt den "fel"...?

Säg det. Jag vet bara att jag råkade komma över en skivavbild (Toast-image) av Mac OS X 10.1 dagen innan den släpptes. Jag brände den på skiva men kunde inte välja som startskiva. Däremot gock det att dubbelklicka på installationsfilen i mac os 9 och sen låta den starta om. Då kunde den starta från den cd-n. Har t o m för mig att det funkade att starta med C nertryckt fast det minns jag inte. Äger nu en "äkta" kopia av 10.1 så jag behöver inte bekymra mig längre.

Prova får du se om samma gäller för dig.

1
Bevaka tråden