Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4/867 = snabb som tusan

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte egentligen bara göra ett meningslöst inlägg och säga att en G4/867 är snabb som tusan faktiskt. Jag har en Powerbook G4/550 normalt och hoppet upp till den här 867:an är faktiskt väldigt stort.

Den startar ju på nolltid - blev förvånad över att det redan var klart liksom.

jaja...

  • Oregistrerad
  • 2002-03-27 13:54

Antar att du kör OS X då... OS X startar på nolltid på min QuickSilver 733! Däremot är gamla OS 9 ett riktigt tröskverk på o starta...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Den startar ju på nolltid - blev förvånad över att det redan var klart liksom.

Startar du om din Powerbook Martin? Jag slänger ner den i väskan och tar med mig den. Stänger den gör jag aldrig.

"Startar du om din Powerbook Martin? Jag slänger ner den i väskan och tar med mig den. Stänger den gör jag aldrig. "

Blir den inte skärmen hemskt repig då?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Massebasse:
Blir den inte skärmen hemskt repig då?

Av den. Stänger aldrig av den.

  • Medlem
  • 2002-03-27 16:49

eeh, själv kör jag ju med G3:a och OS 9, dårå.... *skäms nästan*

Men jag kunde inte låta bli att relatera till en märklig grej som inträffat
här hemma nyligen. Förr i tiden tog det min PowerBook (Pismo) en mindre evighet att starta upp, tilläggen radades sakta men säkert upp...

Nu - helt plötsligt - startar den upp och är helt "körklar" på, ja - typ - INGEN tid alls! Det är inte långt ifrån att starta upp som efter vila. Vad har hänt?

Begriper inte vad det kan vara som jag har gjort, jag har inte slängt något, appletalk har jag inte använt på över ett år och cd/dvd:n är trasig (jo, jag skall kontakta apple angående det) så inget prestandförbättrande har kommit den vägen heller...

Någon som kan förklara detta?

/helnöjd

.... Os9 med lite extragojs på en revA iMac tar ungefär 5 min att starta... så klaga inte

  • Oregistrerad
  • 2002-03-27 23:32

LOL OS X startar på runt minuten på min burk

På en dual 1GHz startar OS X innan du hinner säga "Snabbare än Windows" baklänges.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-28 06:01

Vill ha!! :eek:

1
Bevaka tråden