Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minijack!!! Why???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-03-22 18:47

Efter att ha varit maclös i 7 månader så blev jag mac ägare igen den 20 mars . Nu över till mitt lilla problem: Ljudutgången är av typ minijack på min nya maskin (QS 800) och därmed kan jag inte plugga in den gamla vanliga 3,5 mm stereo han kontakten som leder till förstärkaren och därifrån vidare till jamo högtalarna . Min fråga är nu om nån utav er vet om det finns nån smidig liten adapter som kan lösa mitt problem?

  • Oregistrerad
  • 2002-03-22 19:48

???

Hörlursjacket är en 3.5 stereoplugg. Går alldeles utmärkt att koppla till din stereo med en 3.5mm>2 Phono-kontakt. Sitter just och avnjuter Murray Head - One Night In Bangkok på min QS genom stereon. Visst gav de gamla AV-Macarna bättre ljud med sina inbyggda phonogångar men jag tycker det duger med minijacket i QS för vardagligt lyssnande. Jag är nöjd iaf. Om det är mp3or du ämnar lyssna på så är det egentligen sak samma om det bara är miniplugg eller phonokontakter på datorn då formatet ändå är så pass förstört i kvalitén.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-03-22 20:59

Härligt . Det här låter i alla fall sisådär 100 ggr bättre än den inbyggda högtalaren . Känner mig helt dum, beror antagligen på att jag faktiskt ligger hemma och har feber . Är inte alltid så här okoncentrerad (tack o lov)

1000 tack min vän

1
Bevaka tråden