Svensk 9.2!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en 733 direkt ifrån irland. Svenska skivor med 9.2 på.. Skall bli kul!

MVH Mattias

Fick en 867 igår. Jag har bara hunnit installera alla Adobe program, i går och bränna en DVD i dag.
Har redan haft en del problem men de beror antagligen på minnet.
Jag väntar på en dual 800 (får den på måndag) och skall ta minnet från den till 867;an. I 800;an skall jag sätta 3 st 512 MB moduler som jag har liggande i lådan.

• Oregistrerad
  • 2001-08-31 20:43

Jag funderar på att köpa en 733, men har inte pengarna till detta nu, förhoppningvis om två månader... Men nu till min fråga; Micke W, ska du köpa de där datorerna till dig själv?? Det känns som om du har hur mycket pengar som helst att lägga ut på Macar, har du det?

Om det vore så väl!
Jag lägger ut en hel del pengar på mina personliga datorer, men alla är inte mina.
Jag har en egen TI 500, min fru har en iBook 500, jag har en bunt gamla Macar och nu väntar jag på en dual 800.
De andra 250 datorerna används av våra elever och lärare.
En del människor sätter 1,6 milj på en Porsche GT2 och andra sätter några kronor på datorer. Allt är beroende på hur mycket man har i madrassen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-01 13:42

Micke W; du verkar väldigt "triggad" på att ha det senaste (vilket är fullt begripbart i egenskap av dataansvarig på skolan o.s.v.)...men du måste ju också lägga ner en oerhörd tid på att hålla dig själv och dina maskiner s.a.s. kompatibla...

Själv uppgraderar jag mig och min Mac maskinpark stötvis en gång om året (som mest).
Min egen erfarenhet är att man kan vinna mycket på att skynda långsamt. Pengarna man bränner på att ha det senaste i datorväg kommer ju aldrig tillbaka (tillskillnad om du just köper en sportbil för två mille och köter den väl under tio års tid).

Hursomhelst; kul, Micke, att du går i frontledet och testar det nya åt oss andra...skal bli kul att höra vad dual 800 går för.Själv väntar jag till nästa höst med nästa investering, och vad som finns då att köpa vågar man ju bara drömma om!

Citat:

Själv väntar jag till nästa höst med nästa investering, och vad som finns då att köpa vågar man ju bara drömma om! [/B]

Ja fan, då måste man uppdatera igen...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-01 15:23

...men 9.2 finns inte att ladda ner från Apples sidor ...än ?! Och vad innebär uppgraderingen (se diskussion i forum "OS X")..?!

1
Bevaka tråden