Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla iMac till TV:n??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet hur man kopplar en iMac G4 till TV:n??
Det sitter ju bara nån specialare på baksidan som är en VGA utgång =(

Några tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-15 00:06

Följer det inte med några adaptrar med maskinen?

Till iBook, som har samma mini-VGA-kontakt, följer bla med en adapter för att ansluta vanilg VGA och en adapter för S-video (har jag för mig)

Någon av adaptrarna borde gå att koppla till TVn via en sån där gul, röd och vit sladd (vet inte vad den kallas).

Om man inte har en gul-röd-vit kontakt på TVn, så finns det att köpa adaptrar så man kan koppla in gul-röd-vit i SCART-kontakten.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rajje.:
Följer det inte med några adaptrar med maskinen?

Till iBook, som har samma mini-VGA-kontakt, följer bla med en adapter för att ansluta vanilg VGA och en adapter för S-video (har jag för mig)

Näe, det följer inte med någon videoadapter, bara en VGA-adapter. Man får köpa videoadaptern själv. Kolla mer om adaptrarna i den här tråden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-15 05:43

Det finns scart-hanar att köpa på Kjell & Co (eller liknande) som du kopplar in röd, gul och grön sladd i.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-15 09:03

Men går det att koppla en iMac G4 till TV:n? Frågade en återförsäljare och fick svaret att det inte gick överhuvudtaget. Om ni säger att det går, kan ni kanske ge mig en address till en sida där man kan köpa grejorna .
(går det att spela VCD fimer i datorn?)

  • Oregistrerad
  • 2003-03-15 09:04

Hmmm... har ju bara gul och vit kontakt på tv:n, då får det bli scart.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-15 10:15

(går det att spela VCD fimer i datorn?)

MacVCD X

1
Bevaka tråden