Tracka AppleStore-paket?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-11 19:34

Väntar på ett paket från AppleStore (otåligt förstås)...

Om man går in på hemsidan och granskar beställningshistorian kan man se att beställningen är "skeppad".

Där finns också ett nummer på försändelsen med en länk till distributionsfirman, som jag ANTAR är tänkt att hjälpa en att tracka paketet.

Men när jag försöker gå in där möts jag bara av ett felmeddelande:
Error: You are not authorized to use this page! (0101)
Warning: HTTP Referer "" is not valid!

Någon som vet hur man gör?

/Pierre

Detta är lite lustigt, du måste använda IE för Mac OS 9 eller X. Funkar inte med någon annan browser.

Jag har testat med Mozilla och IE för Windows samt Mozilla, Chimera och IE för Mac, bara den sistnämnda funkade.

Varför det är såhär vet jag inte, har inte försökt följa upp det.

[ 11 December 2002, 20:41: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Mm, det stämmer. Det är nåt med HTTP REFERER som blir fel tror jag, men jag vet inte varför.

Jag testade även i Netscape på en Linuxburk och fick samma fel. Man måste surfa i IE för att få "tracka" sitt paket.

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 19:04
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Detta är lite lustigt, du måste använda IE för Mac OS 9 eller X. Funkar inte med någon annan browser.

Men jag använder ju precis det! (IE 5.2.2 och OS 10.2.2)

Kan man tracka så fort paketet är "shipped" eller kan det vara så att det är först sedan paketet lämnat Luxemburg som man kan få koll på det?

/Pierre

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 21:20

Aj aj, jag tänkte fel. Nu när jag testade från Macen så funkade det bra (även om det var svårt att tolka informationen från sidan, men det är ju en annan sak).

Tidigare testade jag med IE, men på ett XP-system, det funkade inte alls...

/Pierre

Det är rätt fascinerade med alla koder. Detta är vad en vanlig liten iBook hinner med från Taiwan. Från den 9 dec tog det två dagar innan jag hade den i handen här i Umeå.

09 dez 02 - handover accepted (scanned) by CEP - Apple, Taiwan
09 dez 02 - - - KN Luxemburg
07 dez 02 - arrived in EDC (merge delivery) - KN Luxemburg
04 dez 02 - departed from product source for merge - KN Taipei
04 dez 02 - boxes scanned - KN Taipei
04 dez 02 - Data received from supplier - Apple, Taiwan
03 dez 02 - ready for picking - Apple, Taiwan

Tja, det ser illa ut för oss som använder Kühne & Nagel (och det borde vara de flesta)....

Jag beställde min TiBook den 14 november. Den 30:e skickades den med båt från Taiwan och ankom i Luxemburg förra torsdagen, den 5:e december. Detta meddelade Apple Store förra veckan.

Sedan dess har det inte hänt någonting! K&N:s logistikdator har nämligen pajat fick jag reda på när jag ringde Apple Store och klagade igår.

På K&N i Luxemburg går de nu runt med listor och letar paket. Tidigare blev varje dator scannad och man fick automatiskt upp leveransadressen på paketet. Men eftersom datorn inte funkar, ja då blev det till att skriva ut alla listor och leta adresser manuellt.

Sedan en vecka! Jag menar det är ju inte hundra paket/dag som det handlar om! Och det kommer ju in nya leveranser varje dag. Någongång måste det ju bli fullt?

Otroligt...

[ 13 December 2002, 09:13: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

När jag snackade med Apple Store för en vecka sedan ungefär så sa dom just att det uppstått problem för K&N. Men ändå så slank min iBook igenom på rätt rimlig tid.

1
Bevaka tråden