The grey stripes of Death

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

förfärligt... Mitt fina Geforce 2MX dog nyligen i min kub. Fick "grey stripes of death" finns det någon räddning eller får jag leva med mitt Rage 128 till jag hittar ett bättre kort? Finns det en lösningen eller är kortet evigt förlorat?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-08 16:46

Sitter med samma problem! Tror jag, har en cube med ett radeon kort i och en 17" studio display. Få väldigt ofta upp gråa stripes på skärmen, området runt muspekaren är lite annorlunda. Right?

Vilket system har du? Har du safari installerat? Allt började för mig när jag installerade 10.2.4 och Safari. Installerade om Mac OS X och körde på 10.2 en hel dag utan att det hände en ända gång. Om det är kortat så borde ju det hända hela tiden när man lirar spel men icke. Då fungerar det hur bra som helst. Hmm...

jag får samma symptom när jag kör os 9 faktiskt. Jag har läst att om man kyler kortet kan det fungera igen... konstigt nog

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-09 23:01

Kyla kortet? Nu har jag iallafall bytt kort tillbaka till ett sunkigt Rage128 kort. Fungerar utmärkt såklart men ingen Quartz Extreme

1
Bevaka tråden