Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera G4:a ( upphottad G3:a)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en G4:a av första generationen med 400MHz processor. En sak jag undrat sedan tidernas begynnelse är om man kan uppgradera processorn i en sådan dator? Kan man uppgradera grafikkortet? Kanske är t o m grafikkort viktigare än processor med tanke på Aqua.

Jag har ibland hört folk kalla en dator av det här snittet för en "upphottad" G3:a. Vad jag förstår är det skillnad på grafikkortet eller vad?

Hur som helst, går det att uppgradera?

Har du PCI grafik så kan du idag bara få tag på en 500 mhz G4 uppgraderingsprocessor (Sonnet) men har du AGP grafik så kan du göra vad som helst...

Kolla under systeminfo så ser du vilken typ av G4 du har.

Ah, jag har nämligen en 450 AGP som jag funderar på att antingen uppgradera, eller sälja (ekonomin pekar på det första och viljan på det andra )

Vad jag främst letar efter är en uppgradering som gör allmän multitasking snabbare. Vad är det som ger mest för pengarna?

/B

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-30 10:54

Nog bäst att satsa på en processor uppgradering till 800 MHz eller bättre. 99mac testlabbet har lovat att komma med test med det har inte hänt ngt på länge...

För en rejäl förbättring oxå ett nytt grafikkort, men det finns inga som e direkt billiga...

Jag kollade på Macoteket igår och uppgraderingarna kostar ju så mycket att det är lika bra att köpa en ny dator... Det var i varje fall min slutsats...

Annars är det nog bättre att köpa en begagnad och låta den ligga kvar på en 550 MHz eller så. Om man klarar sig på det. At köpa en begagnad och "hotta upp" den verkar inte löna sig...

edit:stavning

[ 30. januari 2003, 11:00: Meddelandet ändrat av: Leander Lindahl ]

1
Bevaka tråden