iMac och skärmproblem - morgontrött ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-27 12:00

Någon som kanske upplevt liknande ? iMac DV/400 MHz, 512MB 10.2...efter att datorn varit påslagen hela natten med skärmen släckt (HD:n snurrar och datorn är aktiv-bara skärmen släckt) så trycker jag till på musen för tända skärmen och kolla mailen. Skärmen tänds då snabbt upp för att sedan slockna direkt igen. Jag kan sedan inte tända den igen. Det går heller inte att sätta den i sleepmode utan jag blir till slut tvungen att resetta och starta om datorn. Uppträder inte varje natt utan då och då.
Tacksam för kommentarer. Hälsningar / Ingvar

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: sinhu:
Någon som kanske upplevt liknande ? iMac DV/400 MHz, 512MB 10.2...efter att datorn varit påslagen hela natten med skärmen släckt (HD:n snurrar och datorn är aktiv-bara skärmen släckt) så trycker jag till på musen för tända skärmen och kolla mailen. Skärmen tänds då snabbt upp för att sedan slockna direkt igen. Jag kan sedan inte tända den igen. Det går heller inte att sätta den i sleepmode utan jag blir till slut tvungen att resetta och starta om datorn. Uppträder inte varje natt utan då och då.
Tacksam för kommentarer. Hälsningar / Ingvar

Många har upplevt skärmproblem med iMac DV-modellerna byggda runt -99, ofta är analogkortet kass och behöver bytas, det kostar 3-5000 kronor om du lämnar bort arbetet.

Japp.. Det brukar vara analogkortet... Mitt rök förra året, tog det på hemförsäkringen. Kalaset slutade på 3200 kr och jag betalade 1200 kr... Ok, hade inte direkt råd att pynta för en hel ny dator...

1
Bevaka tråden