Problem med FW diskar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-22 16:11

Har problem att kopiera filer från/till FW diskar. Datorn är en 9600 med G3/400 processorkort, ett Adaptec FW kort, en disk funkar bra, (en maxtor i ett ADS case, Oxford 911 chip), på alla andra diskat jag testat (mest La Cie) så går det att kopiera en liten fil 1-3 MB ca, men vid större filer så hänger sej datorn. Detta gäller kopiering både till interna disken samt externa SCSI diskar (via Adaptec 2940 kort). vad kan detta bero på..?

• Oregistrerad
  • 2003-02-22 17:05
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ken:
Har problem att kopiera filer från/till FW diskar. Datorn är en 9600 med G3/400 processorkort, ett Adaptec FW kort, en disk funkar bra, (en maxtor i ett ADS case, Oxford 911 chip), på alla andra diskat jag testat (mest La Cie) så går det att kopiera en liten fil 1-3 MB ca, men vid större filer så hänger sej datorn. Detta gäller kopiering både till interna disken samt externa SCSI diskar (via Adaptec 2940 kort). vad kan detta bero på..?

Hur har du formaterat den externa disken? LaCie-disken mår bäst av Silverlining som följer med. Formatering med Skivverktyg ger de fenomenet på FW-diskar där själva disken är en Western Digital. Det verkar som om diskar som inte finns eller har funnits i Apples burkar har detta problem.

Låter nästan som om det vore fråga om något slags kollision mellan korten???
Har du testat med att plocka bort något av dom, och kolla hur det funkar med bara ett ?
Jag har haft en del problem med Adapteckort i kombination med insatta FW-kort på en 8500.

[ 22. februari 2003, 17:10: Meddelandet ändrat av: Jan-Åke N ]

• Oregistrerad
  • 2003-02-25 20:27

La Cie diskarna är formaterade med Apples Drive setup, tyvärr så har jag så mycket data på dom nu så jag kan inte testa med andra drivers. men jag tror inte att det är WD diskar i dom, om jag minns rätt så är det IBM.
Ska testa attt ta bort Adaptec SCSI kortet.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-28 13:40
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Schuckert:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ken:

Hur har du formaterat den externa disken? LaCie-disken mår bäst av Silverlining som följer med. Formatering med Skivverktyg ger de fenomenet på FW-diskar där själva disken är en Western Digital. Det verkar som om diskar som inte finns eller har funnits i Apples burkar har detta problem.

Det är riktigt att LaCie mår bäst av Silverlining. Jag har varit med om det.

• Oregistrerad
  • 2003-02-28 13:47

Formaterade med Apples Drive setup för att nån rekommenderade det för Pro Tools, tror t.om att det var Digidesign...skall kolla upp det.

1
Bevaka tråden