Jag undrar om det är nån ytterligare som har en IDE-brännare i ett pci-kort i en äldre Mac och känner igen min beskrivning nedan:

Det är nämligen så att jag har kommit på att min CDRW fungerar något sämre under OS X. När man spelar en musik-cd så lägger något i datorn till ett litet regelbundet knäppande ungefär som ett LP-knaster. Det är otroligt likt iallafall och det är olika starkt för olika cd-skivor, men det är alltid där. När jag sedan tankar in musiken i Itunes (v.3) så blir filerna besmittade med detta knaster oavsett vad man senare gör med filerna. MEN det roliga är att om jag istället spelar och importerar via OS 9.1 så blir det inget knaster! Om jag senare väljer att bränna "oknastriga" låtar via OS X så fungerar det helt ok! Vadan detta nu då? Varför kan inte OS X *läsa* cd-musik när det kan bränna?

Jag har faktiskt bytt CDRW-enhet en gång då jag trodde det var ett hårdvarufel i brännaren, men det blev samma fel iallafall. Det är nå´t skumt i samarbetet med OS X och min 7600.
(Jo, jag vet att Apple officiellt inte "stöder" OS X för denna maskin, men ändå...)

Jag vill utbyta text med er som kanske känner igen sig med samma datorkonfiguration eller har andra åsikter och erfarenheter.

Min dator:
7600 Sonnet G3/300
Mac OS 10.1.5 samt 9.1
Sonnet IDE-PCI ATA66
LG GCE-8240B CDRW-brännare
m.m.

OS X-installationen gjordes med Sonnets programvara och X fungerar rätt bra i övrigt om än rätt söligt ibland.

Att bränna och "re-bränna" vanliga filer funkar helt ok med Toast och även utan Toast ibland.

mvh/A