Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännar problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-10 18:59

Har hittat något märkligt med brännaren på min iMac 17", eller kanske är det systemet vad vet jag. Problemet är det att när jag ska bränna en cd så gör jag det genom systemet det vill säga dra och släpp alla grejor du vill ha på cd:n på cd iconen, välj sen namn, högerklicka och tryck bränn cd. När jag skulle bränna min första fulla cd satte jag en tom 700 MB skiva i spelaren och skulle precis dra den stora filen till cd:n för att göra som ovan. Till min förskräckelse står det att cd:n har för lite utrymme varpå jag tittar efter, då står det att 700 MB skivan ändast har 660 MB. Detta skedde med alla skivor av samma sort. Nu känner jag mig naturligtvis riktigt förbannad så jag sätter i en 900 MB skiva istället och drar glatt över filen igen, men vad ser jag skivan har inte tillräckligt med utrymme, då tittar jag också på den här skivan och upptäcker att den också är endast 660 MB.

Nu undrar jag är det fel på min brännare, kan man endast bränna 660 MB genom systemet eller är det något annat fel. Jag skulle också gärna veta om någon har några bra tips på gratis brännar program för OS X 10.2, har inte lust att betala 1000 lappen för toast.

Toast kan heller inte bränna de där 900 mb skivorna.
Inte den nuvarande versionen iaf.
Prova med att ta bort lite då, försök med 600 mb och se vad som händer.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-10 19:52

tyvärr räcker inte 600 mb men har brännt 650 skivor och då hammnar det någonstans runt 605 MB eller nåt liknande

1
Bevaka tråden