Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hitta kub?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just det. På e-bay säljs ju en del begagnade kuber men var skall man leta i sverige?
Och vad brukar de kosta?

Såg en på blocket för en halvtimme sedan. Vet att det finns en till. Sök på imac (grabben har skrivit fel rubrik).

Tillägg:
www.blocket.se

http://www2.blocket.se/view/846779.htm?l=0

[ 09 Januari 2003, 20:43: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Verkar ju som om prisbilden är ganska vettig iaf.
Hur ser det ut med uppgraderingar för cube?
Hur mycket pulver kan man få utan att börja pula med fläktar o.dyl.

Jag letar faktiskt också efter en kub. Kom med bra tips hur man hittar en kub

David Molarin.. länken fungerar inte..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:
David Molarin.. länken fungerar inte..

Nä, de tar väl ner annonsen när varan är såld. En Kub går fort.

Attans

MacForum i Göteborg har en begagnad (och i och för sig dyr).

//Mikael

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-10 21:34

.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pelleman:
Hur ser det ut med uppgraderingar för cube?
fläktar o.dyl.

PowerForce G4 Series 100

PowerForce Dual G4 Series 100

Sedan går det självklart att uppgradera hårddisk, minne och grafikkort. Hur det ligger till med värme och fläktar kan läsas mer om här

Göteborg.. mina trakter. Jag ska eventuellt till MacForum nästa vecka. Hur mycket vill dom ha för kuben?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-01-11 02:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:
Göteborg.. mina trakter. Jag ska eventuellt till MacForum nästa vecka. Hur mycket vill dom ha för kuben?

Från Macforum:
Beg: Powermac G4 "Cube" 450mhz 768mb/20gb/DVD, ej tgb, ej högt. 10800 kr

ex moms... inte helt billigt!

Jag kan nog övertala brorsan att det är läge att (upp)gradera till en iMac iom att andrahandspriserna på kuben e så bra. Ngn som är intresserad av en Kub450/384RAM/DVD med 15 Apple platt? Minimalt använd och i perfekt skick. Maila mig på [email protected] isf. Finns i Gbg.

[ 11 Januari 2003, 02:44: Meddelandet ändrat av: mattan ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-11 09:40

Jag har en kund som blev av med sin Cub vid ett inbrott i Stockholm. Dom dumma tjuvarna missade både nätadaptern och högtalarna.

Så blir ni erbjudna att köpa en beg Cub utan nätagregat hör av er till mig. Han hade en massa data på hårddisken som han naturligtvis inte gjort backup på.

Jag kan tänka mig att han kan ge lite hittelön.

István [email protected]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mattan:
Jag kan nog övertala brorsan att det är läge att (upp)gradera till en iMac iom att andrahandspriserna på kuben e så bra. Ngn som är intresserad av en Kub450/384RAM/DVD med 15 Apple platt? Minimalt använd och i perfekt skick. Maila mig på [email protected] isf. Finns i Gbg.

Jag är intresserad av kuben främst. Skärmen är inte lika intressant.. Ungefär vad vill du/ni ha för den (datorn)?

mattan..
vad vill din bror ha för hela paketet?

nå?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:
nå?

Titta i Köp/Sälj just nu...

Jag har en kub *hint hint*
Kan nog tänka mig att släppa den för ett par hundra tusen

Allvarligt talat så har jag tänkt sälja den, men inte förän jag har hittat något att ersätta den med till ett vettigt pris (och VAD kan ersätta en 100% tyst kub?)

Hehe..
Jag hade inte släppt den om jag vore dig.
Men förr eller senare vill man väl uppgradera antar jag.

[ 13 Januari 2003, 18:52: Meddelandet ändrat av: Sundevall ]

  • Oregistrerad
  • 2003-01-13 19:19

Vi har en Cube i butiken som vi konstant vägrat sälja till kunder som efterfrågat (märkligt affärsbeteende, va?)
men nu är det ok att släppa den.

Det är en 450 DVD demo som kostar 14.000:- inkl moms och inkl en AppleStudioDisplay 15" TFT.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-01-13 19:34
Citat:

quote: Vi har en Cube i butiken som vi konstant vägrat sälja till kunder som efterfrågat (märkligt affärsbeteende, va?)
men nu är det ok att släppa den.

NEEEJ
Det är ju butikens elegantaste inredningsdetalj.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Palle:
Det är en 450 DVD demo som kostar 14.000:- inkl moms och inkl en AppleStudioDisplay 15" TFT.

Dåligt pris. Man kan få en 450 DVD med en 15" TFT (apples naturligtvis) för 11.000:- eller mindre på annat håll.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:
Dåligt pris. Man kan få en 450 DVD med en 15" TFT (apples naturligtvis) för 11.000:- eller mindre på annat håll.

Köp den på annat håll då!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
Köp den på annat håll då!

Well, duh!

  • Oregistrerad
  • 2003-01-15 13:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sundevall:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Palle:
Det är en 450 DVD demo som kostar 14.000:- inkl moms och inkl en AppleStudioDisplay 15" TFT.

Dåligt pris. Man kan få en 450 DVD med en 15" TFT (apples naturligtvis) för 11.000:- eller mindre på annat håll.

Då är det e dum jävel som säljer så billigt eller så är det nåt fel på den. Jag skulle lätt kunna få ut 15000 kr för min Cube 450 mhz, 120 gb hd, 768 ram och Studio Display TFT.

1
Bevaka tråden