Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-06 14:40

Kan man öppna en iMac och byta fläkt? Hur gör man det? Jag hittar bara 2 st skruvar och de ligger längst underst och de verkar vara till nånting annat än att öppna skalet...

Vilken modell av iMac har du?

  • Medlem
  • 2003-02-06 14:54

Vet inte... Det står iMac och den är blå

Nej men ärligt, har alldrig jobbat med Maccar förut så jag vet inte... Tror nånting med iMac Dv-Modell

  • Medlem
  • 2003-02-06 14:56

Modell M 5521

Byta fläkt? Finns det verkligen en fläkt i den modellen?

Jag bara undrar...

  • Medlem
  • 2003-02-06 15:06

Hmmm, vet inte? Men då kan det bara vara bildröret som låterså.... Så jag hoppas verkligen att det är fläkt!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-06 15:11

Hur låter det??

Har en imac DV+ och hårddisken i den låter mer och mer nu.. Lite som en fläkt kanske...

/Johan

  • Medlem
  • 2003-02-06 15:20

Vad kostar det att fixa bildkortet?

  • Medlem
  • 2003-02-06 15:21

Jag menar bildröret

Kom ihåg att skriva i rätt forum! Flyttar denna tråd till "Power Mac, iMac, eMac & Cube"-forumet.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-02-06 19:19

Lätt att kolla verren:
Slot-In CD? = Ingen fläkt
Tray-CD? = Fläkt.

En del Slot-innare har Maxtordiskar och de börjar föra ett herrans oväsen efter 2-3 år. Ett skärande som blir outhärdligt.
Vissa bildrör låter också men de brukar akompanjeras av totalsunkig bild.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-06 21:29

Jag har en iMac DV SE (slotmatad grafit alltså) som har börjat föra ett jobbigt högfrekvent ljud från hårddisken. Du kan kolla om det är hårddisken som låter genom att stänga av den. I system 9 kan du göra det genom att trycka kommando-ctrl-shift-0 (noll) Om den tystnar vet du vad felet beror på..

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: SockerConny:
Byta fläkt? Finns det verkligen en fläkt i den modellen?

Jag bara undrar...

iMac DV är fläktlös!

  • Oregistrerad
  • 2003-02-07 18:36

Vad jag vet finns det ingen fläkt i min Rev. B heller även fast den inte är Slot-in????

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-08 02:12
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Vad jag vet finns det ingen fläkt i min Rev. B heller även fast den inte är Slot-in????

Den borde ha fläkt!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-02-08 07:38

Rev A= 233MHz och IR-port
Rev B= 233MHz, IR-port och ATI Rage Pro-grafik
Rev C= 266MHz 5färger och ingen IR
Rev D= 333MHz annars som C
Alla här ovan har fläkt och ett metallhölje innanför den genomskinliga plasten och en lucka för portarna.
De som lanseras efter dessa saknar fläkt, de saknar plåten innanför plasten, man ser bildröret.
Den stora skillnanden är dock slot-in-cd:n.

  • Medlem
  • 2003-02-11 14:44

Testade kommando-ctrl-shift-0 men inget hände!!! Så det kan inte vara hd:n... Bilden har rosa defekt... Alltså inte mycket men lite... Har försökt att ändra på inställningar men den lilla rosa tonen på ikoner finns kavr...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-11 17:53
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: insu:
Testade kommando-ctrl-shift-0 men inget hände!!! Så det kan inte vara hd:n... Bilden har rosa defekt... Alltså inte mycket men lite... Har försökt att ändra på inställningar men den lilla rosa tonen på ikoner finns kavr...

Har du testat att sätta hårddisken i vila? Gör det via Finder-menyn och lyssna ifall (o)ljudet finns kvar. Om inte, är det din hårddisk som låter. Jag hade liknande problem med min imac dv tidigare och bytte hårddisk.

1
Bevaka tråden