Kernel Panics på QS 1 GHz dual

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-22 14:57

Den senaste månaden har jag haft ett antal kernel panics på ovanstående maskin. Jag har därför försökt att felsöka. Till att börja med installerade jag om Jaguar på nytt, vilket inte hjälpte. Eftersom jag kör två skärmar anslutna till datorn, en StudioDisplay 17" resp. en Phillips TFT 15" VGA., tänkte jag att det kanske var det som strulade.

Sagt och gjort ryckte jag ur VGA-sladden från VGA-porten på grafikkortet och körde sedan en vecka med endast min StudioDisplay ansluten. Mycket riktigt, maskinen gick mycket stabilt. Helt problemfritt.

När jag sedan igår anslöt min VGA-skärm igen så fick jag kernel panic redan efter en dags användande. Är detta ett välkänt problem? Någon som har stött på eller hört om det tidigare? Eftersom jag köpte min dator i april så tänkte jag nu skicka in den på garantin.

Grafikkortsdrivisar brukar vara känt för att åstakomma fina krasher(hälften av alla blåskärmar på pc brukar vara pga dem). Eller så är det ett HW fel i grafikkortet. Ring applesupport och snacka med dem, eller lämna helt sonika in datorn till ett ställe som fixa mac. De borde enkelt kunna swappa kortet mot ett nytt.

• Oregistrerad
  • 2002-11-22 16:11

Jo det får nog bli så. För några nya drivrutiner/firmware finns nog inte till kortet.

1
Bevaka tråden