Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halvdöd imac 233.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-05 21:34

För ett tag sen skrev jag ett inlägg om en god väns imac rev A 233 som bara dog och aldrig vaknade. En del förslag på var problemet kunde vara strömmade in. Idag vaknade den till liv igen...i FEM sekunder (ungefär). han öppnade upp den och satte ihop den igen och då startade den mot all förmodan upp!!! Dock för att snabbt dö igen. kan det vara ett glapp eller? Var är det troligast att glappet är isåfall? Andra förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-05 21:43

Kan det vara PRAM-batteriet som behöver bytas?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-05 22:57

Men om batteriet är slut, är verkligen datorn helt död då? Var hittar man ett nytt PRAM-batteri och hur byter man egentligen?

PS. Gillar din nya avatar, mondo! DS.

[ 05. februari 2003, 22:58: Meddelandet ändrat av: PJW ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-05 23:15
Citat:

citera: Men om batteriet är slut, är verkligen datorn helt död då? Var hittar man ett nytt PRAM- batteri och hur byter man egentligen?

PS. Gillar din nya avatar, mondo! DS.

Japp, det är bara att kasta datorn när batteriet är slut. Jag har köpt ett antal PRAM-baterier från DHS men de finns säkert hos de flesta Mac-återförsäljare. Prova hos Macoteket.

Nu testar jag lite olika avatarer, bara som omväxling. Den mörkhyade gentlemannen är en bov från en gammal James Bond-rulle.

Fast tuffast av alla Bond-busar är förstås Emilio Largo, spelad av den enastående Adolfo Celi.

Bild ur Åskbollen (1965)

[ 05. februari 2003, 23:33: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Tror du ska det runda 3.6v batteriet
Har en del nya sådana Pris 50:-

Svara på [email protected]
070 552 78 32

1
Bevaka tråden