Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ljudisolera QuickSilver?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-11 19:49

Någon som vet hur man kan ljudisolera en QuickSilver? Var inne i en datorbutik i närheten av mig och de hade nåt ljuddämpande material man kunde fästa på insidorna av chassit... Men om man tex ska använda sig av något sådant, hur fäster man då det på sidoluckan? Där sitter ju moderkortet fastmonterat... Finns det nåt sätt man kan klämma in något mellan moderkortet och luckan? Vad kan mann annars göra för o tysta ner den...? Vågar man plocka bort någon fläkt kanske? OBS! Detta är inte en av de nya "WindTunnel"-datorerna, utan en äldre QuickSilver 733MHz.

Ljudisolera?!
Nä Apple har ju släppt tillbehör till nya QS, som gör att ljudisolering inte behövs. Finns att köpa hos Apple Store US.

/M

[ 12 Oktober 2002, 00:16: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Om du plockar bort en fläkt så blir den definitivt tystare för att tystna helt efter en stund...Nää modda ordentligt bygg vattenkylning!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-12 01:54

på xlr8yourmac har du en massa läsning i ämnet.

Sid 1
Sid 2
Sid 3
Sid 4

Kanske även denna

För bilstereo byggen (för i tiden) användes något som heter noise killer. en typ av trög flytande färg som "eliminerar" vibrationer. Funkade kanon bra, men smakar det så kostar det Vet inte va det kan finnas i dag eller vad det kostar. men det finns bättre grejer idag vågar jag lova..

Sänk ner hela datorn i ett kar med syntetisk motorolja och en kylslinga.

Spana in denna länk, tagen fr diskussionen "...i garderoben" under rubriken Allmänt.

http://www.musikcentralen.se/reportage/fatystpa.html?fatystpa2contentframe.html~Content

Jag ska bygga!

  • Oregistrerad
  • 2002-10-12 20:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Johansson:
Spana in denna länk, tagen fr diskussionen "...i garderoben" under rubriken Allmänt.
http://www.musikcentralen.se/reportage/fatystpa.html?fatystpa2contentframe.html~Content

Jag har en sådan, fast min är snyggare.

Byggde du din själv?
Bilder?

1
Bevaka tråden