regionskod dp 867

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hyrde en dvd-film och dvdspelaren sa att den var regionsfri dom fem första gångerna och sen låser den regionen,vilken region låser dvd-spelaren och kan man upphäva låsningen på nåt sätt och ha en regionsfri dvd-spelare i sin burk.

rolloq

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-08 18:33
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-08 18:46

Smaka på den här länken.

Tack mattan det var värt att lägga ett bokmärke på den hemsidan.

rolloq

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-08 20:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: rolloq:
Tack mattan det var värt att lägga ett bokmärke på den hemsidan.

Vassego! Hjälper gärna till.

(Regionsskydd är otyg som inte har nog med upphovsrätt att göra. Enbart till för att dela upp marknader och maximera vinsten)

Patchade du Superdriven framgångsrikt?

Nej tyvärr så har jag bara dvd-r och datorn är så pass ny så det finns ingen patch till än hoppas att den kommer. Tack även till acke.

rolloq

Sök efter Region X. Den återståller regionenräknaren till 0 igen.
Ett annat trick är att få DVDn att inte spara nuffran - då ska du inte ta Quit på applikationen utan döda programmet via Tvångsavsluta, efter som DVD spelaren inte spar regions infon förren du tar Quit.

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-09 19:54

rolloq: Vilken Superdrive har du? Är det inte en Pioneer DVR-103? (kolla med System Profiler) Isf har jag en firmwarepatch till den.

Jag har dock inte behövt köra den själv ännu. (Inte så många DVDs som är regionsskyddade här i Asien).

Säg till om du vill att jag skickar den.

Update1:

Det finns patchar till både 103an och 104an på länken jag gav.

Update2:

Hajjar nu tror jag, du skriver dvd-r men menar dvd-rom va?

[ 09 Oktober 2002, 20:01: Meddelandet ändrat av: mattan ]

mattan:ja jag har en dvd-rom ber om ursäkt för att jag inte förtydligande det tidigare,om du har en patch till en dvd-rom så skicka den gärna.

p.se.h@telia.com

rolloq

1
Bevaka tråden