Hårddisken raderades!!!???

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-01 19:49

En vän till mig med imac rev A (233) stängde ned sin dator och när han idag skulle köra igång den igen blinkade bara det där frågetecknet på skärmen. Han körde i starskivan och det visade sig att hela hårddisken var raderad. ALLT borta, nästan så att den formaterat sig själv. Hur kan detta hända? Ett virus? Han har haft fildelningsprogram igång tidigare och det kan ju komma en del ovälkomna prylar därifrån. Någon som har en teori?

• Oregistrerad
  • 2002-11-01 19:54

Låter som filstrokturen har pajat. kör med diskwarrior så skall det nog funka igen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-01 19:58

Hur kan detta bara paja sådär liksom?? Han ringde mig nyss och har installerat om hela systemet, alla program osv. Varken han eller jag äger DW.

• Oregistrerad
  • 2002-11-01 20:03

När vissa dåligt skrivna program kraschar så kan de skada disken. Det blir ofta bara frågetecken och DW fixar sådanna problem. DW är den bästa investeringen man kan göra till sin mac.

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-01 20:06

Man skulle kanske ta och skaffa DW rentav. Tackar för tipset!

• Oregistrerad
  • 2002-11-01 20:09

Det rädda mig i 9 av 10 gånger då en disk slutar att funka på jobb. Vissa äldre diskar blir ju mer och mer känsliga med åren och desto äldre diskar desto viktigare att ha ett bra program som DW.

1
Bevaka tråden