Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ragnarök: Webben

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: CLAW:
Kan hjälpa till här också om det behövs:). Jobbar faktiskt som webbdesigner, så jag skulle kunna ge bra synpunkter på saker och ting.

Well, om vi ska börja nu. Min åsikt att man inte ska ha för många kockar som lagar en soppa. 1 pers för programmering 1 för form. Det är ju knappast inget jätteprojekt med sidan utan en lunchrasts jobb så att säga intialt. Eller vad säger du Kent och Jon?

Jag hör av mig till dig Ivar ASAP.

[ 07 Juli 2002, 23:24: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-07-08 09:08

Jag tycker inte vi ska köpa en domän eftersom diskussionen runt ett namn inte ens har börjat ännu..

Vi borde också kanske försöka hålla oss lite lugna eftersom telis inte varit med i diskussionerna..

  • Medlem
  • 2002-07-10 13:55

Hej, Jag tycker vi skall ha en mycket enkel sida nu ibörjan. En som förklarar vad vi håller på att göra. Sen så skulle det vara bra med en sektion med referens bilder så att det blir lättare för kreatörerna att skapa grafik.

Sidan måste ju gå i Vikinga tema med runor och sånt.

Vad tycker ni. Prio 1 är att få upp den sidan med referens bilderna så att vi har dem samlade på 1 ställe

Jag kan tänka mig hjälpa till med php & mysql.
har ändå lite att göra på jobbet så jag gör gärna det.

Har pysslat en hel del med php & mysql. Cirka 1 1/2 år.

På svenska:
Anser mig själv vara duktigt.

För att säga det på Amerikanska.
I fucking rock at it.

kent vet mer om mig på den fronten så nu kan du dissa mig totalt kenta.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:

På svenska:
Anser mig själv vara duktigt.

För att säga det på Amerikanska.
I fucking rock at it.

Från The Jargon Files:

perfect programmer syndrome n. Arrogance; the egotistical conviction that one is above normal human error. Most frequently found among programmers of some native ability but relatively little experience (especially new graduates; their perceptions may be distorted by a history of excellent performance at solving toy problems). "Of course my program is correct, there is no need to test it." "Yes, I can see there may be a problem here, but _I´ll_ never type `rm -r /´ while in root mode."

Ska iofs själv inte säga något... Jag är fett bra på C (bäst på institutionen ialla fall)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-11 20:40

Jag och Christopher har börjat organisera oss lite smått, ska se till att ta tag i hemsidan...

Då det är "sommarlov" så är varje vecka rätt oförutsägbar. Ibland har man tillgång till att läsa igenom forumen och delta i diskussionerna medan man ibland, tyvärr, inte hinner och har fullt upp med annat.

Okej, ska läsa igenom alla trådarna och kolla upp vilka som anmält sig till vad och sammanställa det så att det blir lättare att kontakta rätt personer längre fram i projektet...
Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-13 12:54

Har försökt sammanställa lite vilka som vill göra vad.
Bli inte sura om jag missat något
webben: 3 (ivar, christopher, mattias hedman)

Grafik: 6 (telis, jonaz, zodi, pixelangel, daniel eriksson, claw)

musik: 3 (jont olof, claw, martin kallisti)

Programmerare: 6 (kentH, odlund, kent, kinslayer, emil)

Allmänt/idéer: 6 (Jont Olof, ivar, stash, Matsolov, Onken, znibbles..)

Detta kompletteras självklart och behöver inte vara rätt heller... men vad jag förstått från att ha läst så ska det stämma

Fortsätter arbeta på hemsida
Mvh

  • Medlem
  • 2002-08-11 16:22

Hej

Är nu tillbaka till den "verkliga" världen. Har tänkt sätta mig ner och modellera lite hus så att inspirationen börjar flöda igen.

Hur går det egentligen med hemsidan? Så länge kan vi väl bara skapa en sida med alla referens bilder publicerade. Skulle vara perfekt nu när jag skall sätta mig ner med 3d verktygen.

Tråden finns kvar! Forumet Ragnarök fortsätter i Spelforumet tillsvidare... /Jon

Bevaka tråden