Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygga i Black & White?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur ända in i helvete kan man skapa nya byggnader? Alla klagar på att jag inte lägger ut scaffolds, men var fan hittar man sådana?

Kort sagt: Hur bygger man nya hus???

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-05-13 13:07

Vilken ö är du på? I den första går det inte att bygga alls, det är första när man kommer till den andra ön man kan börja bygga.

Jag är på andra ön där man ska hjälpa en annan gud mot Nemesis allierade.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-05-13 14:45

Då är det bara att vänta tills han skickar en snickare till dig, jag har för mig att han gör det efter att templet är klart.

Ja, han har skickat en snickare.

Snickaren har byggt färdigt alla hus.

Men hur gör jag nya hus? Sådana som inte fanns där från början?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-05-13 15:05

Har du testat att samla virke till snickaren, d v s har du dumpat träd på hans gård. När man har samlat tillräckligt ska han börja bygga ställningar igen.

Har han en gård?

Det hade jag missat, ska checka

Han har ingen gård, man får snickaren av den andra guden och man fick scaffolds när man fick snickaren. Men han har ingen gård hos mig, ska jag ge träd till den andra guden?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-05-13 22:54

Det var konstigt för han bör ju ha en gård på din del av ön, för han tillhör din skara nu. Jag ska titta närmare på det ikväll så återkommer jag imorgon.

  • Avstängd
  • 2002-05-13 23:05

du måste kirra folk som choppar träd

dra en invånare till ett träd så blir han/hon en "Woodcutter deciple", sen kommer dom fylla ditt förråd i byn med trä... sen tar du trät (i stora mängder) och "matar" snickerian med... den kommer börja arbete och spotta ut scaffolds efter ett tag, fyll på med massor av trä bara...

Tackar, nu ska jag proppa honom full med bräder.

Jag dumpade 10 000 plankor i närheten av snickaren, det fungerade - han började snickra på en verkstad efter ett tag.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-14 12:47

När du kommmit så långt att du ska bygga scaffolds, har du inte lärt dig wood miraklet då? Om du gjort det, dra upp statyn och sätt på kopplet som gör att ditt djur lär sig och trolla på!

  • Avstängd
  • 2002-05-16 10:06

*vetar med musen* *PJOOOW* Miracle of Wood!

B&W e fan skitkul... måste installera igen bara för att ni inspirerade mig

1
Bevaka tråden