Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ballaste demon för att känna på sin nya TiBook?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-09 04:19

Jag har inte så bra koll på alla spel som finns, men skulle vilja ha rekommendation på:

1. Den ballaste speldemon för Mac just nu, under MacOS 9.x
2. Den ballaste speldemon för Mac just nu, under MacOS X 10.1.x

Vänligen klistra in fungerande download-URLer, snälla!

Motivera gärna dina val!

Gigantiskt tack på förhand!

  • Oregistrerad
  • 2002-02-09 12:37

http://www.freeverse.com/wingnuts/index.html

Wingnuts, funkar till både 9 o 10.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-09 15:23

Tack, tankar hem! Fler länkar tack, mina 9-åriga kusiner kommer i kväll och de har en spel-PC hemma, ge mig möjligheten att bevisa för deras PC-älskande far att man kan spela roliga spel på Mac också!

Demos får duga!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-09 16:21
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-02-09 17:53

Cro-Mag rally borde vara en given höjdare

Cro-Mag

  • Oregistrerad
  • 2002-02-09 18:10

Japp, CroMagRally är ju kool. Tyvärr är Apples sajt inte den bästa, det är ibland lite trista länkar. Nu har jag iofs "sajnat upp" för att få tanka hem. Kusinerna är här nu, de hittade mitt tekniklego, men datorn får stå å leechar så de har nå´t att laja med när legot är färdigbyggt! Det är ju bara tre byggsatser!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2002-02-09 21:33

Tips: Göm datorn och fortsätt bygg lego! :eek:

  • Oregistrerad
  • 2002-02-10 00:37

Ja, Lego byggdes det med flitigt. Strålande leksaker!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-10 13:01

Jo, Lego och Märklin var en gång leksakskungar på 70-talet...
Nu blir jag nostalgisk....

För mig som har varit barn på 80-talet och på första parkett upplevt LEGOs degenerering är samtalsämnet mycket känslosamt. Jag kommer ihåg när de lanserade "nya revolutionerande bitar" som i princip var en bit per vägg. Helt sanslöst!

Jag lider med dagens barn som aldrig har upplevt vad LEGO egentligen är...

Men tillbaks till dina demon, Cro Mag är ett skitsvårt spel. Jag har klarat en bana i hela spelet (den första) och jag kan för inte allt i världen förstå hur små barn skall klara av det (inget av mina yngre syskon har klarat en enda bana). Så jag har lite svårt att kalla Cro Mag för ett barnspel...

???
Cromac är ju inte svårt. Min syster på 7 år klarar lätt den första banan!

  • Oregistrerad
  • 2002-02-11 16:46

Ska jag vara riktigt ärlig så fick den ene lillkusinen (just ja, de har fyllt tio - tvillingar) lira spele(demo)t Rune. Upptäckte att det var rätt blodigt ("säg inget till pappa") men han tyckte det var läckert så jag lät honom hållas. Killen är fantastisk på spel och tog sig lätt igenom demoversionen, jag tittade på full av förundran. "Dagens ungdom"... Jag är imponerad!

Quake 3 är väl en lagom bra måttstock för att mäta prestanda tycker jag

Angående Lego, ja Gud.. hur skulle jag klarat mig genom mina tidiga år utan Lego!?
Har fortfarande kvar mitt Lego i ett (stort) antal lådor. Tycker inte Lego är samma sak idag som det var förr, känns inte så iaf (nej, jag bygger inte med det nu men det är känslan man får när man ser reklamen osv).

  • Oregistrerad
  • 2002-02-11 18:41

Fanns en kool länk från nå´t annat forum idag (som kollegan kollade på) med en snubbe som byggt backuplösning med Lego (en enkel backup-dat som inte hade mekanism för bandbyte, det var den senare som konstruerades i Lego, allt styrt från Retrospect i en Mac, fungerande robot!). Ska fixa länken i morgon när han är på plats. Eller om nå´n annan hinner före, shoot. Lego-proffset hade även byggt en robot som med optisk hjälp kunde analysera färgerna i Rubiks kub och sedan lösa den! Amazing shit, sån´t som gör att man kan tänka sig Lego som något att pyssla med även som vuxen.

Finns Q3 som fungerande, körbar, kool demo att ladda hem någonstans?

  • Oregistrerad
  • 2002-02-11 18:43

Lego mindstorms verkar skitballt, kolla dessa tävlingsdeltagare t ex: http://robots6270.mit.edu/contests/2001/robots/

  • Oregistrerad
  • 2002-02-11 18:51

Här är den som löser kuben:
http://jpbrown.i8.com/cubesolver.html

Här är backuplösningen:
http://homepage.mac.com/brother_lizardo/PhotoAlbum3.html

(Tack å store Google)

1
Bevaka tråden