Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neverwinter Nights

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-19 10:30

Tjoho!
För alla er riktiga rollspelare där ute: Neverwinter Nights kommer till Mac redan augusti/september!

Citat:

quote: Neverwinter Nights is based on the wildly popular Dungeons & Dragons game published by Wizards of the Coast and is scheduled to ship in the Fall 2002, only two months after the PC version.

Läs hela pressreleasen här.

Tjohooooo!
Synd bara att inte Dungeon Master delen kommer till Mac. Jag vill vara DM som jag alltid varit för AD&D eller D&D third generation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-19 11:29

För mig är också rollspel AD&D och att vara DM. Och rita kartor. Och skriva listor med "wandering monsters" . Det är ju liksom därför man vill ha Neverwinter Nights. Så du skrämde mig verkligen för en sekund! I pressrelesen står det dock så här:

Citat:

quote: "We are thrilled to bring a product of this caliber to the Macsoft lineup," said Al Schilling, product manager for MacSoft. "The Macintosh community is already eagerly awaiting Neverwinter Nights because of its dynamic single player storyline, advanced graphics technology, revolutionary on-line multiplayer capabilities and the new "Dungeon Master" feature" .

Ganska tydligt att DM funktionen finns med. Hoppas att du inte har bättre info!

Ja, det är väl "skapabanor"-funktioner som inte kommer att funka på Macen som vanligt.

1
Bevaka tråden