Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medal of Honor

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet om det finns en demoversion av ovan nämda spel?
Har kollat på Aspyrs sida men där finns ingen, MEN där finns inte heller någon demoversion av 4x4 EVO 2 heller. Är det så helt enkelt att Aspyr är dåliga på att släppa demoversioner?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-19 01:04

kolla :

Bra sida...

Har de inte vad du söker, hittar du säkert något annat

Grymt spel! Helst "d-day-banan", det låter i hörlurarna när maskingevärselden kommer vill jag lova.

Bara för att du Jon sitter i USA och där spelet redan finns... *morr*
Vill ha jag också.

Väntar med spänning om Macoteket kan leverera Warcraft III tills den 3 Juli. Eller kanske till och med tidigare...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Bara för att du Jon sitter i USA och där spelet redan finns... *morr*
Vill ha jag också.

Tjohoo, Macoteket säljer redan Medal of Honor i Sverige. Lite dyrare, men det finns att köpa i vårt land!

Macoteket köper uppenbarligen inte spelen av Nordic Softsales.

Macoteket gör ett utmärkt jobb på spelfronten verkar det som.

Medal of Honor: Allied Assault rockar rätt fett. Vore trevligt med D-Day-banan i fet multiplayervariant (i typ domination eller något liknande) med upp till 64 eller 128 spelare eller nåt sånt

Vilken röra det skulle kunna bli men samtidigt vilken enorm känsla det skulle vara att anfalla med så pass många samtidigt med/emot sig

Ang. Medal of honor

Omaha beach banan var lite klurig innan man fattade vad som hände.
Satan vad det flög kulor överallt.

Oerhört bra spel!

Lite för lite (inga alls!?) secrets för min smak, men å andra sidan så kanske sånt är lite passé.

Fyra Järegårdare för MOHAA

- Slice -

  • Oregistrerad
  • 2002-06-27 22:59

hmm, jag tycker att det är löjligt att grejer som nazisterna tappar försvinner/fadar ut i tomma intet om man ställer sig å tittar på dem.

känns inte så realistiskt i ett annars realistiskt spel.

gillar inte fiende-spawnen som jag hittade på en del banor. man kan omöjligt skjuta ihjäl alla nazzar (vilket man skulle vilja), det kommer ändå bara fler och fler och fler. Känns lite som tetris då.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Ang. Medal of honor

Omaha beach banan var lite klurig innan man fattade vad som hände.
Satan vad det flög kulor överallt.

Ja, den var lite halvklurig. Dog hela tiden. Bra känsla när visselpipan tjöt och landningsstället fälldes ned. Så spännande har det inte varit sen Marathon!

Jag kör MOHAA i X och tycker att det är lite ostabilt.

Någon som håller med?
Just nu försöker jag komma vidare till en ny level men det går inte, programmet tvärdör innan det börjar ladda kartan.

TRISTESSA !!!

Jag som verkligen kommit in i spelet.
Det dyker när jag sprängt tåget i normandie och hoppat upp på lastbilsflaket.
Efter det kommer nästa order upp, men spelet laddar aldrig och sen krashar det.

Hjälp !

- Slice -

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Jag kör MOHAA i X och tycker att det är lite ostabilt.

Någon som håller med?
Just nu försöker jag komma vidare till en ny level men det går inte, programmet tvärdör innan det börjar ladda kartan.

Nej, på min 533 med Gforce 2mx fungerar den utan problem i X. Men jag tror jag läste på Insidemacgames forum om någon som hade liknande problem. Jag vet dock inte om de hade någon lösning.

Det enda jag kan tänka mig att du kan pröva är att minska kvaliten på grafiken ordentligt och se om det går bättre när den inte är så minnesintensiv.

/Simon

[ 30 Juni 2002, 19:13: Meddelandet ändrat av: Simonsj ]

Vissa gånger laggade det MYCKET + att denna bug som stänger av spelet hela tiden är rätt iriterande. Annars super bra.
Skulle nog ha köpt ett nytt grafik kort om det inte var för jag hade en iMac.

Jag är också super skass i MP spelet.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Slice -:
Jag kör MOHAA i X och tycker att det är lite ostabilt.

Någon som håller med?
Just nu försöker jag komma vidare till en ny level men det går inte, programmet tvärdör innan det börjar ladda kartan.

TRISTESSA !!!

Jag som verkligen kommit in i spelet.
Det dyker när jag sprängt tåget i normandie och hoppat upp på lastbilsflaket.
Efter det kommer nästa order upp, men spelet laddar aldrig och sen krashar det.

Hjälp !

- Slice -

Arghh.. Jag och en polare har precis samma fel, på samma ställe, vi kör 1Ghz Dual.

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-11 09:32

Jag läste en thread på macfixit (tror jag) där en snubbe med samma problem som ovan, vilket jag också hade, hade fått rådet av Asphyr att ställa ner grafiken, det är tydligen så att efter frame intensiva scener som den när man flyr i lastbilen, så krashar spelet om man har grafiken för högt ställd. Jag hade samma problem, ordern kom men laddades bara till hälften, men jag ställde ner grafiken till Default, och då funkade det. Testa altså med det.
Mvh
/mattias

Går det att spela ovan nämda spel på min iMac G3 500 MHz?
Jag menar är det värt at köpa det?
Jag vill ju inte köpa det och upptäcka att det hackar på
i 12 fps.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
kolla :

Bra sida...

Har de inte vad du söker, hittar du säkert något annat

Jag kan baskemig inte hitta den. Är jag blind? Har du en direktlänk?

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-19 19:40

Medal of Honor finns inte som demo... tyvärr, för det är ett dj**ligt roligt spel.

Idiotiskt att bara göra en demo för PC och inte för MAC! Grrrr....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-24 02:10

Ok boys (& flickor)

Har nu äntligen fått macversionen...

Jag kommer till tillverkarens introfilm, sedan blir det svart... Ljudet knallar på som vanligt, så jag anar att det är grafikkortet som strular... Har precis köpt & installerat ett Radeon 8500... Det funkar fint till alla program utom just spel Det enda spel som funkar numera är Quake3 under Os9 och det vill man ju inte vara hänvisad till.

Please, med socker på toppen, vad kan vara fel??

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Ok boys (& flickor)

Har nu äntligen fått macversionen...

Jag kommer till tillverkarens introfilm, sedan blir det svart... Ljudet knallar på som vanligt, så jag anar att det är grafikkortet som strular... Har precis köpt & installerat ett Radeon 8500... Det funkar fint till alla program utom just spel Det enda spel som funkar numera är Quake3 under Os9 och det vill man ju inte vara hänvisad till.

Please, med socker på toppen, vad kan vara fel??

Du kör inte Jaguar? jag får det problemet under Jaguar, men i 10.1 fungerar det bra.

Men har du problem i andra spel så är det nog någe annat.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Macnamus:
Går det att spela ovan nämda spel på min iMac G3 500 MHz?
Jag menar är det värt at köpa det?
Jag vill ju inte köpa det och upptäcka att det hackar på
i 12 fps.

Det kommer inte att fungera optimalt på den maskinen, det är för dåligt grafikkort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-24 17:06

Fick just spelet med posten. Damn! vilken spelkänsla. Någon som vet om det fungerar med Gameranger?

Själv spelar jag nästan bara multiplayer numer… Team matcher på PB:en över nätet - stöter ni på en Laszlo [SWE], tysk i svart pansarofficersrock, så är det till 100% jag…

Borde inte 99mac har en mohaa-server där vi kan mötas mot varandra!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-29 11:02
Citat:

quote:
Borde inte 99mac har en mohaa-server där vi kan mötas mot varandra!?

Vore hur kul som helst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-31 12:32

Lyckades spilla ut stoora koppen med te över manualen så jag har en liten fråga. Kan man köra på lag med en kompis mot datorn? Eller är det bara man mot man som gäller?

1
Bevaka tråden