Upplösning i Quake 3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-18 11:40

Hallå!
Försöker få Quake 3 att fungera i Mac OS X (har bara spelat det i 9an förut), så jag hämtade de nödvändiga uppdateringarna från macgamefiles (antar jag?). Det var två stycken, först en på ca 27 meg, och sen en mindre som hette 1.31b5 (tror jag). I alla fall, när jag ska starta spelet så verkar det som om det är inställt på en högre upplösning eller frekvens än vad min skärm klarar av, för skärmen bara piper och är svart. I vilken fil och var i den skall man ändra för att t ex ställa om den till 800x600?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-18 16:52

låter troligt att det är för hög upplösning/felaktig upplösning för din skärm som är inställd i din quake3 cfg. Fast de låter inte som de problemet skulle uppstå vid bytet OS9---> OSX utan mer vid byte av skärm.

hur som helst kan du ju prova slänga q3 cfgn

users/din users/library/application support/quake3/baseq3/q3config.cfg

då tar du även bort hur långt du kommit single player mässigt i spelet, men du kanske spelar multiplayer mest (roligast!!)

hoppas de hjälper något
mvh

• Medlem
  • 2002-06-18 18:17

känner igen detta lite tror jag.
det är inte så att du glömt kopiera över filerna från skivan. pak någonting har jag för mig. typ 400 mb eller nåt sånt...
det va´ så längesedan jag gjorde det så jag kommer inte ihåg.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-18 21:34

Jo det är ju klart att han kan ha glömt kopiera över filerna som behövs vilket kan resultera i oändliga kombinationer av problem för Q3 men om jag förstått rätt så har du spelat i 9an men vill nu prova i X?
Du kan ju kolla i din Q3 mapp att du faktiskt har filerna majk nämner. Det är pak0.pak som är den stora rackaren. (>400MB)
En ominstallation av Q3 är ju ett alternativ för en clean start. (cfg filerna i application support/quake3/baseq3/ finns kvar dock)

Lycka till!!

1
Bevaka tråden