Age of Empires II

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde nyss en liten lustig reflektion angående detta spelet. Jag spelade AoE2 hos en kompis på PC väldigt mycket för ett par år sedan och nu funderade jag på om jag skulle ta och köpa det till min kära Mac, men märker till min förskräckelse att dom ska ha nästan 600 svenska kronor för det på Applestore...!!!

Ett spel som har funints till PC i över två år och som snart borde kosta 99 kr i "fyndlådorna" på Åhlens kostar alltså 600 spänn till Mac...

Hade det kostat 250 spänn så hade jag klickat på "beställ" direkt utan att tveka. Men nu skiter jag i det och rullar vidare med Diablo 2 istället.

Också undrar speltillverkarna varför piratkopiering är så utbrett...
Billigare spel till folket, då köper dom!!!

• Oregistrerad
  • 2002-06-03 23:11

De flesta är ju allmänt sega på att prissänka macspel, jag vet inte om det är så nu, men för ett par månader sen var jag på åhlens i vid plattan och där kostade fortfarande orgiginal starcraft typ 500 spänn, och bredvid stod den nya utgåvan som funkar till både mac och pc, och inkluderar både starcraft org. och broodwar för 129 spänn! :rolleyes:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Gjorde nyss en liten lustig reflektion angående detta spelet. Jag spelade AoE2 hos en kompis på PC väldigt mycket för ett par år sedan och nu funderade jag på om jag skulle ta och köpa det till min kära Mac, men märker till min förskräckelse att dom ska ha nästan 600 svenska kronor för det på Applestore...!!!

Ett spel som har funints till PC i över två år och som snart borde kosta 99 kr i "fyndlådorna" på Åhlens kostar alltså 600 spänn till Mac...

Hade det kostat 250 spänn så hade jag klickat på "beställ" direkt utan att tveka. Men nu skiter jag i det och rullar vidare med Diablo 2 istället.

Också undrar speltillverkarna varför piratkopiering är så utbrett...
Billigare spel till folket, då köper dom!!!

Nu är Applestore riktigt dyra på spel. Du kan få det billigare på andra nätbutiker.

Att macspelen som är äldre, men nysläppta, är dyrare än PC-varianten är inte så konstigt. Macportarna har ju alla kostnader kvar att ta in på spelen. PC-utvecklarna däremot har redan fått sålt spelet under ett par år och har fått kostnaderna betalda.. Därför kan de sälja ut dem billigare.
Det är en anledning, det finns säkert många fler.

Men macspelen borde kanske inte vara SÅ dyra ändå, för de som portar spelen slipper andra kostnader som PC-tillverkeran haft (animationer, filmer, ljud och annat). Å andra sidan kostar licensen en hel del skulle jag tro.

Edit: Dessutom pratar vi väldigt mycket mindre volymer på macmarknaden. Färre antal – dyrare spel.
/Simon

[ 03 Juni 2002, 23:23: Meddelandet ändrat av: Simonsj ]

I Umeå så har Åhlens ett Quake 1 för 495 kr tror jag, kartongen är sliten som fan. Riktigt roligt faktiskt, men det ger knappast bra reklam för Macen.

Finns den kvar än?

Kan inte någon köpa den billigt av dom i så fall?

1
Bevaka tråden