Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-04 17:02

Jag behöver veta lite om Halo, kommer det att gå att göra egna modifieringar? (Är det möjligt at göra Modar/egna banor/lägga in egna vapen/skinns) Finns det någon editor eller kommer dom att göra samma sak som dom gjorde med Oni?
I övrigt så läste jag på Cnet om att X-Box är försenad med M$ säger inte varför. Detta kommer nog att betyda att Halo till Mac också är försenat...

De kanske har upptäckt att en Blue Screen of death inte ser så snygg ut på en TV...

Är den försenad kommer Halo till Mac att vara försenad.

Skulle tro att det kommer att gå att göra egna mods. Men vem vill det när spelet ser så otroligt bra ut?

Xbox är försenad... en hel vecka! MS vill säkert ha mer tid till tillverkningen...

phht... Bungie har ju inte ens börjat på pc/mac versionen... Och att Xbox är försenad betyder ju inte att halo ligger efter i utvecklingen... Och ja, bungie har utlovat editing tools och extra features till mac/pc Halo.

Xbox är försenad men den kommer fortfarande en bra tid före gamecube som nintendo förut skröt om att de skulle släppa en hel helg före Xbox men som (skälvklart) blev försenad.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-05 13:57

Skojar du Xtra? Mac/PC versionen av Halo har ju varit klart i ett halvår, dom skulle ju precis släppa det när M$ kom och satte sitt feta arsle i vägen.
Men det var kul att veta att man kan göra Mods till det! Kommer ni inte ihåg HalfLife? Det fick ju 96% i PC Gamer fast vad spelar man mest, CounterStrike eller HalfLife?

Den mac/pc build de skulle kunna ha kvar är isåfall ungefär 1 år gammal och långt ifrån färdig... Sen dess har hela spelet skrivits om helt för att använda sig av nyare teknologier i Xbox... Och efter xbox halo har släppts och utvecklarna har sovit i några veckor så ska bungie porta xboxhalo till mac och pc, då med extra features, multiplayer mm...

sådeså

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-06 15:04

Bungie och M$ folket säger ju att dom ska släppa Halo till Mac/PC två månader efter av ekonomiska skäl och inget annat... Om du har uppgifter ingen annan sett så kan du väll visa någon bekräftande sida?

När sa MS att pc/mac-versionen ska släppas två månader efter Xbox? Har jag aldrig sett... kul om det är sant dock!

Jag var också under uppfattningen att de helt och hållet koncentrerat sig på Halo för Xbox och att de "någon gång i framtiden" kommer släppa spelet för andra plattformar.

[ 06-10-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-06 21:52

Jag läste det i ett av dom första pressmedelandena som kom ut efter att M$ förklarat att dom skulle köpa Bungie

De du läst var isåfall antagligen "a couple of months later" vilket kan betyda vad som helst... dessutom har så mycket hänt sen dess så inget de sa då är särskilt aktuellt... Eftersom bungie inte börjat på portningarna så vill de inte heller säga nåt om några release dates heller. Troligen är det också så att Peter Tamtes (f.d bungie anställd) "Bold" kommer porta mac versionen.

Om man vill uppdatera sina kunskaper om Halo kan man läsa FAQen på halo.bungie.org

Den är väluppdaterad fast vissa saker är inte riktigt rätt ändå...

[ 07-10-2001: Meddelandet ändrat av: Xtra ]

Tydligen talades det om PC/Mac-versionerna på Halo Launch Party som hölls alldeles nyligen. En källa sade att Bungie skall börja arbeta med dem så snart de är tillbaka från semestern.

Förresten, Halo fick 9.7 av 10 i betyg på Gamespot. De var... hmm, rätt glada över spelet för att uttrycka det milt.

[ 12-11-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Kan sammanfatta mina tankar i ämnet med:

´Zaphod är ute och cyklar´

Jiddra inte med Zaph, jag backar honom alla dar!

Faktum kvarstår att Halo inte kommer att släppas tidigast mars 2002. Vi får hoppas att Halo kommer att vara lika konkurrenskraftigt som det skulle varit om det släppts för 1-2 år sedan.

[ 12-11-2001: Meddelandet ändrat av: iBib ]

Halo och Xbox:

Spelade detta spel + en del andra titlar på Xbox förra veckan i Stockholm. Min uppfattning om detta spel är att det är klart överskattat. Vi spelade multiplayer och grafiken och spelkänslan var inte lika bra som jag hade förväntat mig. Aldrig har man väl förut haft så höga förväntningar på ett spel dock. Handkontrollen för att styra beter sig precis tvärt emot vad man är van vid. Ner blir upp och tvärtom. Detta är iofs en vanesak.

Vad gäller grafiken på Xbox så skulle jag ljuga om jag påstod att det vi fick se och spela var bättre än tex PS2. Fördelen med Xbox måste väl ändå vara nätverksuttaget? Eftersom det egentligen är en kompimerad PC så borde det ju gå att koppla in ett tangentbord för att kunna surfa, maila mm? Det fanns ingen på M$ som kunde svara på dessa frågor!

/arch@ngel

Man kan ju stoppa in ett standard USB tangentbord till en PS2, t.ex. ett Mac-usb tangentbord. Funkar hur bra som helst.

Det är en hel del som har provat som säger precis samma sak som du Arch@ngel, att Xboxen inte är så fruktansvärt bra.

Men jag tror att det kommer att skilja en hel del mellan Halo för Xbox och för dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-12 20:37

Ja det kommer verkligen att skilja mellan dator och x-box, speciellt då jag fortfarande tror och hoppas att det kommer en editor till datorn. Om det gör det så kommer jag och en polare att utveckla en mod som utspelar sig 20 år in i framtiden vilket betyder alla dom vapnen som finns idag plus ett tiotal som jag skissat lite på Sedan kan man ju bygga enorma banor, tex en hel stad

Kommer man kunna sätte i en mus i Xboxen? FPS skall spelas med mus, man får inte alls samma känsla med en handkontroll.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-12 22:02

Kommer man kunna sätte i en mus i Xboxen? FPS skall spelas med mus, man får inte alls samma känsla med en handkontroll.

Ska du sitta i soffan framför teven med mus och tangentbord?

givetvis, trådlöst tb o mus

"Att spela Quake utan mus är som att spela Marathon med mus"

Måste bara gå in en sväng på annat ämne än tråden, vore det inte suvve att ha en sån mus dom har i Gräsklipparmannen, dvs mus med gyro som man kan hålla i luften, saknar det ofta(tja, så mycke man kan sakna någe som inte existerar) när jag sitter framför tvn (med datorn skärm på tv).

Prova AirStick från Macally, det är en joystick som du kan hålla i luften och den känner av dina rörelser, den är skitfräck.
http://www.macally.com/spec/usb/input_device/airstick.html

[ 13-11-2001: Meddelandet ändrat av: iBib ]

[ 13-11-2001: Meddelandet ändrat av: iBib ]

angående halo... nyligen sa Bungies ljud kille Marty detta i en intervju

Citat:

As a matter of fact, this is true, Bill Gates visited Bungie, came into my studio, sat down and asked me how I made music and looked around and said "Well, why are there only Macintoshes here?" and I said "Well, Bill - hey, Macs still has the best stuff for making sound and music *laugh*."

hehe...

Angende Xbox.
Nej det kommer inte komma nån mus till xbox. Iallafall inte officiellt... För det har M$ förbjudit.

Citat:

Angende Xbox.
Nej det kommer inte komma nån mus till xbox. Iallafall inte officiellt... För det har M$ förbjudit.[/B]

Det är väl inte så konstigt egentligen, då måste du ju ringa till Microsofts registreringsenhet och be om ett nytt registreringsnummer för att du bytte en hårdvarudel...

...och så tar dom betalt för att du ringde...

http://www.eurogamer.net/news.php?id=6410

Halo kommer till Mac! Bekräftat. Äntligen vet vi... nu kan vi gå vidare i livet och spekulera i när.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
http://www.eurogamer.net/news.php?id=6410

Halo kommer till Mac! Bekräftat. Äntligen vet vi... nu kan vi gå vidare i livet och spekulera i när.

woaw.... big news
:rolleyes: alex.confirm.mov
kolla filmen... från 19 jul 2000....inget har förändrats sen dess

1
Bevaka tråden