Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag ska vara snäll

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är ofta ni får höra mig gnälla på allt och mycket här på 99mac, men nu ska ni få lite solljus att vädra vårdofterna i.

Jag ska försöka sluta gnälla och istället lyfta fram några intressanta saker på Mac-spelhimlen.

1. Halo
Halo kommer som de flesta förstått att bli den nya killer-app:en för internetspelande. Halo kommer att lyckas där Tribes 2 har misslyckats, nämligen att få folk att spela lagbaserad stridssimulator med en modern 3D motor. Det kommer att bli många timmars spelande med detta spel i vår/sommar. Ni alla är välkomna att gå med i min squad: Dogs of War där det redan finns några 99mac-medlemmar representerade.

2. EV Nova
Escape Velocity har orsakat många Macspelare sömnlösa nätter. Det nya tillskottet till serien kommer nog inte att vara sämre. Snyggare grafik och förhoppningsvis en bättre story än de tidigare spelen. Ojdå, nu gnällde jag visst. Jag menar förstås: Snyggare grafik och efter vad vi har fått se hittils, en mycket kompetent storyline.

3. Medal of Honor: Allied Assault
Ett höjdartredelir till PC som släpps till Mac i sommar. Vi får hoppas att det blir minst lika spännande att jaga tyska ockupationsstyrkor mellan husen i små franska byar på Mac som på PC.

4. Harry Potter and the Sorcerer´s Stone
Åhå, ett spel som tilltalar en bred målgrupp. I den målgruppen ingår även jag, jag älskar böckerna och tycker att filmen var helt ok. En massa quidditch för mig med andra ord.

5. Master Of Orion III
Ojoj, kanske det bästa strategispelet sedan Civilization. Behöver jag säga mer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-14 17:51

...och det är bara ett par veckor kvar till att vi kan spela realMYST på våra
Mac´ar också! Att det sedan dyker upp ett par nya versioner (MUDPIE och MYST IV) av denna superba spelserie lite senare gör ju inte saken sämre...

  • Medlem
  • International user
  • 2002-03-14 18:15

Jag skulle knappast kalla Allied Assault höjdarlir, det är enkelspårigt och rätt tråkigt. Däremot tycker jag att du glömmer Neverwinter Nights, som ser ut att kunna bli något i särklass.

  • Medlem
  • 2002-03-14 19:47

Det spel jag längtar mest efter är garanterat Shadowbane. Så otroligt coolt och stort online rollspel. På andra plats kommer nog Neverwinter Nights, men det känns inte lika roligt nu när dom tagit bort " creation tools" från Mac versionen. Men nu skulle vi inte klaga
http://shadowbane.ubisoft.com/home/news.shtml
http://www.bioware.com/games/neverwinter_nights/

  • Oregistrerad
  • 2002-03-14 23:10

what about Max Payne då, skulle inte det komma i slutet av mars?

...för att inte tala om WarCraft III.

Max Payne... jo det är ruggigt coolt Ganska Matrix!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Zirth:
Det spel jag längtar mest efter är garanterat Shadowbane. Så otroligt coolt och stort online rollspel. På andra plats kommer nog Neverwinter Nights, men det känns inte lika roligt nu när dom tagit bort " creation tools" från Mac versionen. Men nu skulle vi inte klaga

Det ska nog inte vara omöjligt att köra Creation Tools i VPC?

*har längtat efter SB i 2+ år*

Har du kollat in Lineage?

[ 16 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: C. Andersson ]

1
Bevaka tråden