Half LIfe/Counterstrike?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-01-02 17:14

Är den någon som vet vad det är sagt om dessa spel till MacOS?

Tack på förhand!

(Detta verkar vara en evighetsdiskussion)

Dessa finns inte till Mac, och kommer troligen heller aldrig att komma.

Någon annan får förklara historien, jag har blivit väldigt less på HL/CS diskussionen.

Därmed inte sagt att du inte skulle ha frågat: annars får man ju aldrig reda på något.

• Medlem
  • 2002-01-02 17:21

Snabbt svarat...

HL utvecklades för mac men las ner. It ain´t ever gonna happen. Finns gott om liknande moddar till UT.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-02 22:36

Hl lades ned i när det var 95% klart till mac,hade HL kommit hade CS kommit =///
alla andra moddar suger ju=P

Det är synd, det hade varit en *stor* möjlighet för mac att ta steget in i spelvärlden på allvar. Counter-Strike är otroligt populärt på PC-fronten, och jag vet att t.o.m. Martin spelar det en påtaglig del..

Vi får hoppas på att Half-Life 2 kommer till Mac. Då bör också Team Fortress 2 och Counter-Strike 2 följa, vilket lär borga för mycket goda spelmöjligheter på mac-plattformen framöver!

/ [V]

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-01-03 09:21

OK! Då vet jag läget!

Fan, jag orkar inte mer Counterstrike, på mac eller inte! Jag vil ha et spel som sänkar CS för gott!

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-01-04 16:03

Vi får väl lägga våra förhoppningar på HALO.
På de filmer jag har sett så tycker jag att det slår HL/CS F E T T ! ! !

Jag spelade Halo i en timme eller två på DreamHack ( http://www.dreamhack.org ), Microsoft hade ett bås med flera Xboxar där.

Det var definitivt ett kul spel, men jag kände på intet sätt att det var en revolution. Snarare en rätt blygsam Evolution. Det säger förståsinget om hur kul spelet är. Jag tror att jag skulle tycka om det bättre med riktig mus och tangentbord - så man kan sikta ordentligt!

Om bungie sköter sina kort rätt kommer Halo bli ett väldigt bra Mac/PC spel när det väl släpps. Ser fram emot att spela det igen!

/ [V]

1
Bevaka tråden