Mejl till nallen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skicka och ta emot e-post med din mobil

Öka din tillgänglighet med Mobil Mejl! Andra kan skicka e-post direkt till din mobil – du kan kan alltså bli nådd även när du inte sitter vid din dator. Och själv kan du enkelt både besvara mejl och skicka egna direkt från mobilen. Det spelar ingen roll vilket e-postprogram du har i vanliga fall – med Mobil Mejl får du en unik mejladress till din mobil: GSM-nummer@mobilmejl.com (till exempel 0706999119@mobilmejl.com).
Du betalar ingen månadsavgift för Mobil Mejl och det är kostnadsfritt att ta emot mejl. Att skicka mejl kostar 1:50 per meddelande.

Alla kan skicka mejl till din mobil.

Den som vill kunna skicka mejl till din mobil, anmäler sig först på teliamobile.se. Det kan alla göra, oavsett vilken e-postleverantör man har. Därefter kan du ta emot e-post, både via Internet och från andra mobiler. Du kan ta emot högst 320 tecken per mejl. Varje enskild avsändare kan skicka högst 10 mobila mejl per dag till din mobil. Ett mejl kan samtidigt skickas till högst 10 Mobil Mejl-adresser.

Så här enkelt besvarar och skickar du mejl.

För att besvara ett mejl väljer du bara Svara, precis som när du svarar på ett textmeddelande (SMS). För att skicka ett nytt mejl skriver du ett textmeddelande som inleds med mottagarens mejladress. Kom ihåg att göra ett mellanslag mellan e-postadressen och ditt meddelande. Skicka meddelandet till 1515. Maximalt antal tecken för ett meddelande är 160 st, inklusive mottagarens adress.

Glömde du tala om vilken mobilleverantör man behöver? Eller går det med Europolitan oxo?

O andra sidan har jag en POP3 klient i min mobil så jag kan tanka varsomhelst o hursomhelst.. till en orimlig kostnad

Men mail till mobilen är mycket trevligt, oavsett vilken form det kommer. O få det som SMS är klart najs. Europolitan har ju en sån tjänst som dom dock tar 50 öre / förmedlat sms för.. =( så fungerar detta även för mig så nappar man ju hyfsat snabbt..

Tyvärr bara felia...

1
Bevaka tråden