Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C&C Generals till Mac?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tiberian Dawn. Det är det första C&C Spelet. Det bästa också. Bäst musik också.

Kollade på när en kompis lirade C&C Generals förra veckan. Vilket guldlir, GLA är riktigt coola, jag säger bara: Angry Mobs!

Sen kommer lätt Kina med sina massiva arméer, löjligt dock att de inte pratar kinesiska utan amerikanska med rysk brytning...

Amerikanarna var riktigt tråkiga, samma gamla: "bygg jättemycket försvar och bomba skiten ur dom". Inte så spännande...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Tiberian Dawn. Det är det första C&C Spelet. Det bästa också. Bäst musik också.

I´m a mechanical - I´m a mechanical - I´m a mechanical man! Så det är du som fick Westwood att hata Mac för all framtid?

Jag skulle gärna sett Westwoods Blade Runenr till Mac föresten, buhuhu

Ursprungligen av zodijackyl:

I´m a mechanical - I´m a mechanical - I´m a mechanical man! Så det är du som fick Westwood att hata Mac för all framtid?

Alltså, Frank Klepacki gjorde underverk med Tiberian Dawn: Industrial, Demolition, On the Prowl, Prepare for Battle, Rain in the Night, Just do it, C and C thang, In Trouble bland annat var mina favoritlåtar på albumet. Helt underbar samling av låtar, från Jazz till Metal till Synth. Oslagbar atomsfär gav musiken spelet, precis som med Warcraft 2 så är musiken perfekt -- man får en underbar feeling då man hör låtarna, minnen av Granadiers och Nod Obelisks och så vidare...

Red Alert var lite tristare fast endel intressanta låtar (givetvis med klassikern Hell March), och Sole Survivor är en intressant eftersom det är en massa remixer på gamla Tiberian Dawn och Red Alert-låtar. På tal om Red Alert, en av dom roligaste sakerna med spelet var att just då man började bygga upp basen så dånade den fetaste låten av soundtracket, Hell March, men alltid då det blir strid så spelas dom segaste låtarna som Mud eller den där med skruvningsljudet på introt. Sjukt att dom inte kom tänka på det...

Har inte hört Tiberian Sun, men Red Alert 2 hade också endel bra. Mycket mer mörk och ambient-synth än stråkar-synth och metal är det: 200 Meters, Destroy, Eagle Hunter, Fortification och Jank. Jank är favoriten.

Hur länge sedan var det C&C Generals kom till Windows?

Ciryon

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2004-02-18 22:06

För att svara på den ursprungliga frågan så listade IMG (InsideMacGames) C&C Generals att den skulle släppas i januari. Så blev det dock inte..... men förhoppningsvis så får vi lägga vantarna på den i mars istället

  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 11:30

C&C Generals kommer nog först i April eller Maj. Det var strul med nätverksspel mot PC versionen som gjorde att spelet dröjde. Nu stöds endast Mac-Mac spel och kommer inte att fungera med PC versionen. Synd tycker jag och kommer nog att hindra mig från att köpa C&C Generals.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-03-11 19:20

Om C&C Generals för Mac endast kommer att ha stöd för att spela Mac till Mac så kommer jag att kopiera det istället för att köpa det. Så enkelt är det. Om de inte sätter priset till 199:- eller så då. Det är nog illa att de inte släpper det med Zero Hour-expansion från början.

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-03-12 00:25

Enbart mac-mac, var ju skittråkigt att höra, hade sett fram emot släppet. :/

Att det enbart är Mac mot Mac har nog med DirectX att göra, med samma anledning det fanns rykten om att Mac-porten av Half-Life inte funkade Mac-till-PC.

Åter igen en triumf för Microsoft och deras försök att få bort platformsoberoendeheten.

Release datum är ju 5: april...
... men på DC snubblar man ju redan över filer med namn "dev CC:G cd1.bin".

Är det värt att ladda ner eller blir det pannkaka av allt annat på datorn?
Är det olagligt att ladda ner betor?

Prestandakrav: PowerMac @ 1 Ghz, 256 RAM, enligt aspyr.com.

det är olagligt så länge företaget bakom inte har sagt typ "hej, här är en beta för gratis nerladdning" vilket inte händer så ofta på spel av den kalibern...

Då ligger jag lågt.

Tiberian Dawn ?

Är det någon som vet vad "DrawSprocketLib" och DSpHideScreenItems" är och i så fall var man hittar dem. Försöker spela C&C i OS 9. Går inte. kräver tilläggen ovan.
Är Tiberian Dawn en version som kom före Comand & Conquer. om så, var kan man få tag i den och gär den att köra i OS9.

Ursprungligen av heldur:

Är det någon som vet vad "DrawSprocketLib" och DSpHideScreenItems" är och i så fall var man hittar dem. Försöker spela C&C i OS 9. Går inte. kräver tilläggen ovan.
Är Tiberian Dawn en version som kom före Comand & Conquer. om så, var kan man få tag i den och gär den att köra i OS9.

Se om du kan finna info här!

http://developer.apple.com/documentation/Carbon/Reference/Game_Sprockets/gamesprock_ref/Introduction.html

Ursprungligen av heldur:

Är det någon som vet vad "DrawSprocketLib" och DSpHideScreenItems" är och i så fall var man hittar dem. Försöker spela C&C i OS 9. Går inte. kräver tilläggen ovan.

Ladda ner Game Sprockets 1.7.5. Länken i det föregående inlägget har inte så mycket med slutanvändare att göra.

På siten http://developer.apple.com/document...troduction.html
hittar man bara pdf filer och liknande men ingen update eller download.

Ursprungligen av heldur:

På siten http://developer.apple.com/document...troduction.html
hittar man bara pdf filer och liknande men ingen update eller download.

Läs mitt inlägg jag postade så har du direktlänk till nerladdningen

Hej Christofer - tack för hjälpen.

Fråga - är det bågon som vet var kan man hitta ett ex av C&C Tiberian Dawn ?

Bevaka tråden