Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JK2 screen hz problem! [Kolla om ni kan hjälpa mig]

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-08 12:24

Hej jag har problem med min Jedi Knight 2.

Jag vet att det är ganska slött och man ska inte köra på den datorn jag har. Men jag äger en G3 300 mhz blå vita.

Aja, men när jag kommer till en viss punkt i spelet så blir skärmen helt svart och power knappen lyser gult som den skulle vara i sov läge.

Eller så kan det komma upp en ruta innan den gör det, och säger "out of frequency" eller något liknade.

Det skulle vara snällt om ni kunde hjälpa mig på något sätt.

/Alex

Jag måste berömma ditt mod att köra det på en G3 300 MHz. Spelet är näst intill ospelbart på min G4 350 även med allt nedsatt på lägsta möjliga.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-12-08 16:13
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag måste berömma ditt mod att köra det på en G3 300 MHz. Spelet är näst intill ospelbart på min G4 350 även med allt nedsatt på lägsta möjliga.

tja, jk2 bygger ju på q3 motorn så de e väl bara att tweaka lite cfg?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Alle:
Hej jag har problem med min Jedi Knight 2.

Jag vet att det är ganska slött och man ska inte köra på den datorn jag har. Men jag äger en G3 300 mhz blå vita.

Aja, men när jag kommer till en viss punkt i spelet så blir skärmen helt svart och power knappen lyser gult som den skulle vara i sov läge.

Eller så kan det komma upp en ruta innan den gör det, och säger "out of frequency" eller något liknade.

Det skulle vara snällt om ni kunde hjälpa mig på något sätt.

/Alex

Om du "vägrar" köpa ny burk så kommer här lite tips. Imho, så bör man inte köra Jedi utan 733 MHz och 32/64 MB VRAM

1. Kolla RAM. Tilldela spelet min 325 MB och ha sedan mkt kvar själv.

2. Din HD bör inte vara full En snabb ny HD

3. 32/64 MB VRAM

4. Tweakguiden du frågade efter

[ 10 December 2002, 22:37: Meddelandet ändrat av: *** ]

Senast redigerat 2009-03-05 22:47
  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 19:00

Tack så mycket för den hjälp jag fick.

Jag ska pressa min mac to the limit nu !!!
Om ni vill höra något annat kul jag kör på min blå vita mac! Så är det att jag kör Ghost Recon på min dator!
Men med så klart de lägsta grafikerna.. (tråkigt någ)

1
Bevaka tråden