Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RtCW eller Mohaa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är skillnaden, vad är likheterna.

Jag har spelat båda ganska intensivt, men spelat mest Mohaa på Internet. Nästan ingen RtCW alls och jag börjar bli lite less på hur vissa saker fungerar i Mohaa. Någon som har lirat båda mycket på nätet och kan berätta om skillnader och likheter?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-05 20:09

jag fick båda spelen samtidigt, testade lite och kom genast fram till att Rtcw va mycket bättre. men efter ett antal timmars spelande fick jag för mig att ge mohaas multiplayer en ny chans och fastnade direkt.

rtcw är snyggare, men laggar mer online. mer team-samarbete baserat i rtcw, men även lite i mohaa.

rtcw är bättre ur ett kort perspektiv, men ska man bara ha ett av dom skulle jag ta mohaa. det håller länge.

mohaa känns verkligare (ja, det ÄR ett data-spel...) än rtcw, hela prylen känns mer äkta.

rtcw ser lite för polerat ut, men vilka features... man kan vara olika sorters soldat och välja på massor av vapen. det blir vansinnigt svårt att spela online om man inte känner varenda kotte man spelar med och vet precis vad alla andra har för roll. svårt, men finurligt.

mohaa håller hela vägen som multiplayer spel, trots att det är lite fattigt med vapen. åsså är tyskarnas mg mycket bättre... men de allierades smg är bättre...

mohaa rockar.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-06 01:10

RTCW är snyggare rent tekniskt, men känslan i MoH är överlägsen. o framförallt ljuden i MoH. Helt otroligt bra. RTCW laggar gör mkt online, men har potential om man orkar hålla på med det. Men då tror jag mer på ghostRecon. MoH är lite för simpelt då man i stort sett ska skjuta andra så fort o effektivt som möjligt. Man blir less efter en liten stund.

  • Medlem
  • 2002-12-06 01:22

Jag gillar LBA, M3Ex och RVN...

RTCW är Return to Castle Wolfenstein, det vet jag. Vad är MoH? Eller Mohaa? Heter spelet Mohaa? Varför tycker folk det är så kul att använda akronymer på spel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-06 01:35

MOH -> Metal of Honor
Mohaa -> Metal of honor Allied Assult

  • Medlem
  • 2002-12-06 03:11

Ah, tack.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: acke:
MOH -> Metal of Honor
Mohaa -> Metal of honor Allied Assult

Eller snarare Medal of honor allied assault.

/Simon
petig i dag

Anledningen till att använda akronymer (förkortningar) på spel är att det går snabbare att både skriva och säga Mohaa än Medal of Honor: Allied Assault och RtCW än Return to Castle Wolfenstein.

Nackdelen är att alla måste känna till dessa förkortningar för att förstå vad man pratar om, man kan se det som lite elitistiskt. Men framförallt baserar det sig på lathet, går snabbare att skriva helt enkelt.

1
Bevaka tråden