Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamepad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa en billig USB gamepad till min Powerbook, fungerar vanliga PC paddor till mac? eller måste man köpa nån svindyr macally variant? finns det billiga mac gamepads?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-11-15 20:50

Jag har denna funkar bra i OS 9 (inte provat i X, men ska inte vara nåra problem)

Eftersom den har "så få" knappar är det plug ´n play ( på PC som Mac)
men det står det givetvis inget om..

min kostade 190 eller nått sånnt..

  • Oregistrerad
  • 2002-11-15 22:33

Jag har en USB SideWinder Plug&Play Game Pad ifrån Microsoft men jag har inte fått den till att fungera i OSX. Jag har i och för sig inte lagt ner så stor möda på att få den till att fungera men är tacksam för tips för att få det till att fungera! Den finns i listan över anslutna USB grejer i alla fall.

Jag kör med en Adaptoid Wischtech.com + en n64-gamepad. Funkar fint och har många knappar osv.
Sen är det skönt med en analog spak i mitten. Totalpriset blir dock inte så speciellt billigt (Adaptoiden kostar typ 400kr inkl. frakt från den europeiska återförsäljaren, sen har man ju n64-dosan.
Men om man verkligen gillar N64ands handkontroll är den värd att köpa, har använt den i många olika spel, bland annat 4x4 Evolution 1 & 2 (bilspel), shootemups, emulatorer, nästan vad som helst funkar fint.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-11-15 23:59

Har en gammal Sidewinder gamepad till min PC. Ca 5 år gammal men funkar fortfarande mkt bra! Har funderat på USB-varianten men funkar den inget vidare i OS X avstår jag nog...

1
Bevaka tråden