Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kallback FAQ!

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-06-30 16:09

Kan vi inte ha en avdelning under FAQ där det stå vad Kallback menar?

HAHA!
- det e väl ingen mening att jag skiver den själv :kaaaka!:

  • Medlem
  • 2006-06-30 16:16

kallback menar väl.

Kloon: Testa lite olika språk med Babelfish på hans inlägg, något borde träffa hyggligt rätt iaf..

Fast det kan ju vara en salig blandning, kommer att tänka på den galne munken i "Rosens Namn". "Alla språk och inget språk"

Ursprungligen av Dalleponken:

Fast det kan ju vara en salig blandning, kommer att tänka på den galne munken i "Rosens Namn". "Alla språk och inget språk"

såg om den för några veckor sedan ... likheten är slående

Grammatik och formatering är förvisso inga fixa regler - om än en allmän konvention. Dock är det i det egan intresset att uttrycka sig så att andra förstår. Förvisso är detta i sin tur inte alltid så lätt med tanke på att man knappt själv vet vad man menar / varför man tänker / associerar / reagerar på olika sätt.

Jag brukar göra mitt bästa ... inte minst när jag skiver skönlitterärt. Även om jag lärt mig av den "romantiska skolan" (och det har ingenting med sex och samlevnad att göra i denna mening) och brevväxlat med den legendariske Halvdan Renling, i vars formidabla tidsskrift jag faktiskt haft nöjet att bli publicerad några gånger, så försöker jag inte flumma loss för mycket. Det finns så många människor som inte behärskar empati (inte minst med tanke på dagens ego-boostande som i detta avseende kan utveckla sig högst negativt) att det kan bli svårt att "bli spridd".

Jag har dock en dum egenhet att försöka täcka ett diskussionsområde eller en problematik från alla tänkbara vinklar - kanske mest för att visa att jag faktiskt också tänkt på dessa. Detta leder ofta till onödigt långa utlägg (som detta?) ... jag borde förmodligen sålla lite mer i mitt argumenterande.

Nåväl ... jag efterlyser alltså ett empati-FAQ också för folk som inte förstår sig på folk. Men det blir väldigt svårskrivet är jag rädd

"The mind is a mystery", som den där fina quoten på Big Moneys första album lyder ...

Det känns som en feature som verkligen skulle göra forumet mer lättanvänt.. så den punkten ligger redan väldigt högt upp i "att göra"-listan. Nu är det ju tyvärr sommar och det kommer krävas mycket jobb för att få ordning på den.. så vi får väl se när den dyker upp.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-06-30 16:18

Han slirar på pirran ibland, det händer oss alla... men det man ska läsa ärnog mellan raderna, precis som herroglyferna typ...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-06-30 16:20

priolista 99msuik:

1.~~™ faq°°
2. kloons youtube-samling i egenflashvisare
3. reklamen tillbaka
4. framsidan...
5. bjucka apan på kebablådan
6. mer artist öl på 99festivasl

har inga mönster kvar på pirradäcken - klar man slirar då
- trodde jag hade bättrat mig en del ang. läsförståelsen
- men skiver nog som jag tänker
- tänker inte som alla andra
- många har inte fått chansen att gå en kurs i kallback~skolan, tar in ett fåtal lärlingar per år bara tyvärr

\\överst ska naturligtvis\egentligen vara, trodde ni hade bättrat er en del ang. läsförståelsen ; )

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-06-30 16:43

Jag fattar nästan inget av vad vissa skriver här...det verkar ha blivit ngn ny typ av "cool-faktor" för många av de "coola" har tidigare skrivit helt läsbart.

men, Mårre, då har man nog fått saker om bakfoten, jag ser det inte så i a f.
det e det minsta jag vill vara i alla fall!!

\\ -- så fort de e hype på g så vänder jag ryggen - det e väl mitt största problem ofta och i stora drag, blir ointressant för min del

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-30 16:55

"Det man icke kan tala om, därom måste man tiga" Som Wittgenstien sa. Det är ju trevligt att någon försöker.

den man inte förstår sig på, går att lära sig av - som kallback sa i loopform

Ursprungligen av zthee:

"Det man icke kan tala om, därom måste man tiga" Som Wittgenstien sa. Det är ju trevligt att någon försöker.

; )

Ursprungligen av zthee:

"Det man icke kan tala om, därom måste man tiga" Som Wittgenstien sa. Det är ju trevligt att någon försöker.

Som också finns i en klämmig version tonsatt av allas vår favorit-finländare M A Numminen.

Ursprungligen av false messiah:

Som också finns i en klämmig version tonsatt av allas vår favorit-finländare M A Numminen.

Var skulle vi och svenskt musikliv vara utan M A Numminen? Med tanke på hans förkärlek till dragspel så börjar jag undra lite över Kallbackarns tilltag på Norberg (min signatur hittas på gaffan!)

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-06-30 16:55

Inte så konstigt att man får det om bakfoten när man (ibland) inte ens kan läsa vad det står...
Jag verkar ju dock inte vara ensam om det krävs en ny del i FAQ:en. Om folk skriver på svenska tror jag att vi minimerar "språkproblemen". Annars kan det barka iväg åt att bli rena Lunarstorm.

Ursprungligen av Mårre:

Inte så konstigt att man får det om bakfoten när man (ibland) inte ens kan läsa vad det står...

kallback är mer intern än svårbegriplig tycker jag. Pirror, purjo, osv..

men visst .. håller med om att det ibland blir lite "krypterat"

alla bör \ ska nog hålla en jämnare linje och tänka efter lite innan man drar iväg en post om den e läsbar eller ikke för alla

när jag når slutet på det jag vill säga i en post knäpper jag på controll + s knapparna... ibland går lite för fort...men det e väl bara att försöka att läsa igenom det hela först, det man skrivit, några gånger -- innan postningen...

\\mkt jag snackat om här på 99an handlar väldigt ofta om associationer\bildligt talat + en förmåga att se saker framför sig på det sättet...

Äsh

elektroboy - när det kommer till din musik-trådar kan man köra internt annars fattar man ju inte - vart ord på sin plats

hepp! nu e det ju eletronikaBASH i vasaparken! ska dit nu

ARAYAsystem

  • Medlem
  • 2006-06-30 19:06

Fokusera blicken ca 30 cm bakom skärmen så framträder budskapet i form av en 3D-bild. Det är min teori i alla fall, men ärligt talat brukar jag tyvärr inte ens försöka.

(Det ska tilläggas att i den här tråden är alla Kallbacks inlägg fullt läsbara)

nu piper vi i väg med en sukk i närvarande
-- 5² ljusnar e väl drygat, men på fallet klinga?
i nuet, slunga tristessen åt rygg, luktah, påfund vila

»balklack·4·¹«

<lärling 2006>

passa er! ;D

bra tankar!! korrekthet utan undanflykt!

→ skulle önska att jag va vassare också på att skriva, det e jag inte!!
F.M. här skulle jag vilja gå en kurs hos framför allt annat - klarsynt och öppen med egna ideal...i mångt och mkt samma som jag har, var vid jag rätt ofta tystar när FM skrivit saker i trådarna...

en lotsar, två navigerar
en pekar, två kör
två pekar och en kör inte ← där e jag\en tror jag

\\men jag pekar gärna på vad andra ska göra!

Får börja ta in lärlingar jag med.

  • Medlem
  • 2006-07-01 16:40

@Kallback: Kan Du inte skriva under dina inlägg vad Du egentligen menar.

Texta texten lixom!

sen pekar väl ----> kallback ett skäggflin _på [sig <- själv] <---- en del.

så läser han det senare och bara "hahaha"
tror jag

Ursprungligen av krossgrus:

sen pekar väl ----> kallback ett skäggflin _på [sig <- själv] <---- en del.

så läser han det senare och bara "hahaha"
tror jag

vist Vist, visst

jag har större bröst på TV, eller va det richard D james som hade det??

KLOONIS
- jag kan subTEXTA, haha, bra idé

Bevaka tråden