Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer förstasidan tillbaka?

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hahaha saknar den också!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-28 15:42

*Visslar lojt och krafsar lite i sanden med foten*

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-06-28 18:06

Nu börjar jag också sakna framsidan. Forumet känns väldigt tråkigt utan den faktiskt.

Ursprungligen av Clase:

Nu börjar jag också sakna framsidan. Forumet känns väldigt tråkigt utan den faktiskt.

Ursprungligen av Arete:

Jag har nu ritat en framsida på ett A4 som jag tittar på varje gång jag klickar på 99musik-bokmärket.

Tänk om det fanns några medlemmar som kunde fixa saker som förstasidor. Då skulle allt varit frid och fröjd och vi skulle ha en fin förstasida...

Jag vill också ha en förstasida.

  • Medlem
  • 2006-06-28 19:45

Jag vill ha två. En till mig, en åt er andra.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-28 20:29

Jag har nu ritat en framsida på ett A4 som jag tittar på varje gång jag klickar på 99musik-bokmärket.

  • Medlem
  • 2006-06-28 20:54

Bokmärke? Hmm. Jag slickar på 99musik-frimärket jag.

Helt ärligt så vill säkert de flesta, inklusive moderatorerna, se att förstasidan kommer tillbaka.
Men läget är som det alltid ha varit, vi kan inte göra några förändringar utan att förankra det hos den som "äger" 99musik. Den som "äger" 99musik gör sina prioriteringar och jag har full förståelse att vi inte har topp-prioritet i alla de projekt som bedrivs av Mantaray. Att förstasidan försvann var en olyckshändelse som inte fanns med i några beräkningar, och att utveckla en ny förstasida kommer kosta pengar.

En lösning skulle kunna vara att jag, eller någon annan, köper 99musik av Mantaray och styr upp det hela på egen hand. Jag skulle gärna köpa 99musik om jag kunde se att investeringen skulle betala sig i slutändan. 99musik skulle gå runt/med vinst på sikt, men då måste någon orka att lägga ner mer tid än sin fritid på att hitta sponsorer, utveckla tjänster, etc, etc.

Att låta någon annan göra jobbet med en förstasida kommer att kosta ungefär mellan 3-4000 + moms. Jag har nämligen undersökt saken att lösa det hela externt. Då är det inte bara design som ingår i priset utan även ett nyhetssystem som är kopplat till forumet "Nyheter", "Skrik" (för Kloons skull) och allt annat som fanns innan förstasidan raderades i samband med uppdateringen.

Köpa 99musik...hmmm...intressant...
Vad har hänt med de gamla sponsorerna, för det fanns väl sponsorer på första sidan innan?
Vem landade sponsorsavtalen förut?
Vad skulle det kosta, mellan tummen och pekfingret (eller mellan C och D#), 99musik alltså?

99musik har aldrig haft några "sponsorer". All reklam försvann i samband med en uppdatering av 99musik som strulade en hel del. Sedan dess har inte Mantaray AB som äger 99musik lagt upp nya banner-annonser. (Det är på g, men när det kommer tillbaka vet inte vi som modererar 99musik)

Det fanns inga sponsoravtal förut. Det som fanns var Apple-Store reklam som gav 99musik en viss % när någon klickade på bannern och köpte saker på Apple-Store. Sedan rullade "Google"-annonser eller liknande som banners i topp.
"Sponsoravtalen" landades av Mantaray AB som sköter driften av 99mac, och det handlar ju inte om några "sponsoravtal" utan vanliga slumpade banners.

Jag vet inte vad 99musik skulle kosta eftersom jag inte äger 99musik. Men en ren chansning från min sida är runt 20.000 kronor.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-29 14:50

*Sopar bort lite damm i hörnen, och hittar en tiokrona bakom en särskilt stor dammråtta*

Hur går det med projekt framsida? Kan vi inte få göra en egen framsida till 99an på idéell basis?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 14:58

fan, jag satt precis och tänkte på det här i morse, bizarre!!

Mycket snack o lite håcki.. det borde vara smäcklätt att pluttra ihop nåt som funkar som den förra framsidan ju... antar att datavaserna inte är krypterade och sitter bakom galler i nåt objekt eftersom det är lunix och php ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-29 15:08

känns ju som det finns det mesta inom kreativitet här på 99. GÖR'T!!!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-08-29 15:28

Mantaray har alltså blankt sagt "NEJ!" när ni lagt på förslag att göra en tillfällig framsida helt gratis på idéell basis? Som inte kommer att ändra nånting utom att det kommer att finnas en länk till den bredvid "forum" i menyn?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 15:57
Ursprungligen av Arete:

Mantaray har alltså blankt sagt "NEJ!" när ni lagt på förslag att göra en tillfällig framsida helt gratis på idéell basis? Som inte kommer att ändra nånting utom att det kommer att finnas en länk till den bredvid "forum" i menyn?

Någon mer som är på väg att regga 98musik.se ?

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2006-08-29 15:35

Det är Martin Pettersson som vet mer exakt vad som är sagt, tills nyligen är det han som har haft kontakterna med Mantaray. Nu är det lite i limbo.

Det som sas då var att Mantaray hade planer på att ordna en förstasida. Mantaray har dessutom, om jag har förstått saken rätt, ändrat om en hel del internt (vilka delar som vem ansvarar för etc) så i nuläget vet jag inte riktigt vem som har hand om vad. Troligtvis kan Martin Björnström reda ut det hela. Ska se om jag kan få tag på herrn!

  • Medlem
  • 2006-08-29 16:02
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Troligtvis kan Martin Björnström reda ut det hela. Ska se om jag kan få tag på herrn!

Vore tacknämligt! Orkar inte riktigt dra i den biten just nu.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-01 18:33
Ursprungligen av jgb:

Vore tacknämligt! Orkar inte riktigt dra i den biten just nu.

Lycka till..

Eller som Björnström själv skriver i sin blog "jag har en tendens att dra på rutingrejer " ..

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Jag har inte lyckas fått tag på Björnström. Hörde av en annan att han har haft mycket att göra och precis åkt till Spanien. Jag föreslår att någon moderator mailar honom och frågar.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-09-03 21:13

Fast skriktråden är kuligare än remsan var....

  • Medlem
  • 2006-09-06 15:22

Jag tycker det är bra som det är. Första sidan var mest irriterande.

  • Medlem
  • 2006-09-08 09:27

[CENTER]

[/CENTER]

  • Medlem
  • 2006-09-08 10:23

Förstasidan? (aldrig använt, jag har "nya inlägg" som bokmärke)

pip

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 01:56

det här börjar bli rätt tramsigt...

har funderat 100 gånger på att skriva en phpfil med en wget på dagens inlägg-sidan och en ny css på det plus att lägga till funktioner för remsa och nyheter...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Bevaka tråden