Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

taktsnöre!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-20 09:21

hepp. en liten fråga. nån som har ett bra förslag på hur jag lämpligast syncar upp två datorer via midi? av någon anledning tar inte fruity emot midi-sync men det skickar ju iallafall... glad i hågen skulle jag synca skiten med SX på min laptop men tji fick jag. vet inte om jag lyckades få till inställningarna i SX men synca gjorde det inte iallafall.

är jag en idiot eller går det inte att synca två sequencers i varsin dator på nåt smidigt sätt?

alla tips på lösningar eller förslag på program som klarar biffen tas atcksamt emot.

Det går med midi-timecode/midi-sync om jag nu minns rätt...
Var så himla längesedan jag pillade me det här men jag har synkat 2 datorer mot varandra.
det var 1 mac med logic och 1 pc med vst.

Grejjen är att det ska gå att tex du trycker på play på ena datorn så startar den andra och synkar sig på midi-klockan på den första datorn.
Men jag kan inte ge dig mer specifik info just nu, mer än att det går

Jag synkade en gång i tiden 1 mmt-8 (Sequencer) och min sy-85a sequencer plus 2 datorer samtidigt... med midi-timecode.

  • Medlem
  • 2005-04-20 11:43

jorå, jag vet att det går. har syncat allt mellan himmel och jord tidigare men nu när man har två moderna burkar med moderna sequencers då ska det väl vara lättare än någonsin tycker man. men så är det INTE...

tack ändå!

1
Bevaka tråden