applestore - postgirobetalning

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-10-07 10:56

Har beställt lite prylar som jag ska betala via postgiro.

"Du kommer att få ett separat meddelande om hur och
vart du ska skicka din inbetalning.

Du kan också sätta in pengarna på POSTGIROT, Stockholm, kontonummer 547315-2 . Ange PTT Post BV som betalningsmottagare och ange ditt webbeställningsnummer som referensnummer."

Verkar dock som det inte kommer nåt separat mail, nån som handlat förrut o har ett postgiro nummer på lut?

Det andra känns lite osäkert och som det kan ta längre tid.. vill ha min iBook nu!!

Det tog duktig tid förra gången jag handlade från A-store... både att få papper och dator.

• Oregistrerad
  • 2002-10-07 11:09

Säg inte så

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mcelwee:
Har beställt lite prylar som jag ska betala via postgiro.

"Du kommer att få ett separat meddelande om hur och
vart du ska skicka din inbetalning.

Du kan också sätta in pengarna på POSTGIROT, Stockholm, kontonummer 547315-2 . Ange PTT Post BV som betalningsmottagare och ange ditt webbeställningsnummer som referensnummer."

Verkar dock som det inte kommer nåt separat mail, nån som handlat förrut o har ett postgiro nummer på lut?

Det andra känns lite osäkert och som det kan ta längre tid.. vill ha min iBook nu!!

Bästa är väl att handla på kort. De skeppar väl inte varorna förrän de fått pengaran, och det kan ju ta ett tag med postgiro till Irland (eller vart det nu skall?).

• Oregistrerad
  • 2002-10-07 16:35

Sant kort är ju bästa valet.. men smidigt o ta det direkt via företagets postgiro, får skaffa företagskort till nästa gång.

Betalat nu iaf.. bara hålla tummarna..

Det tar åtta till tio dagar att föra över pengarna till Cork (helsjukt) sedan tar det bara en eller två dagar att skicka över prylarna hit. Förmodligen betalas avgiften för pengaöverföring till Cork av räntan på dina pengar under dessa dagar. Din beställning registreras inte heller på Apple Stores internetsidor så du kan inte heller följa din order där. Ring och gnäll eller skäll eller tat lugnt.
Förmodligen betalar Apple ingen skatt i Sverige, men det är ju en helt annan historia.

Ni som har föreningssparbanken :

Använd FSB e-kort, det är klockrent, du skapar ett virtuellt Visa, Mastercard eller maestro kort där du skriver in hur mycket pengar som du vill ska finnas på det ( företrädesvis så mycket som du ska handla för ) och hur länge det ska gälla ( en månad kanske ), sedan skapas ett temporärt VISA kort till dig som du kan använda bara för detta enskilda köp - klockrent

E-kort

Ps - du måste aktivera tjänsten i internetbanken innan du kan använda den - kostnadsfritt...

/ D

[ 09 Oktober 2002, 11:24: Meddelandet ändrat av: lilledanne ]

• Oregistrerad
  • 2002-10-09 11:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Saffran:
Det tar åtta till tio dagar att föra över pengarna till Cork (helsjukt) sedan tar det bara en eller två dagar att skicka över prylarna hit.

Men gah!! jag trodde att dom typ kunde meddela på nåt smart sett att pengarna var inbetalade..

Enda anledningen o beställa från applestore var ju att dom är dom enda som kan stoppa in en vanlig DVD-ROM i iBooken.. om jag fattat rätt.. OM nån vet att det inte är så.. säg inget, vill inte ha nåt "vi på macoteket kan göra detsamma, du kunde haft datorn igår." tack.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Använd FSB e-kort, det är klockrent
/ D

Varför har de inte berättat för mig! Kanontjänst ju! Tack lilledanne!

Vassego

• Oregistrerad
  • 2002-10-09 13:39

"Räkna med att det kan ta 30 dagar innan vi får betalningen."

Stod det ju faktiskt i första mailet jag fick när jag betsällt.. men dum som man är trodde jag det var en sån amerikansk "kaffet är varmt" grej.

När jag beställde min eMac så skulle det ta 3 dagar att bygga och 2-6 dagar att skeppa. Att bygga tog 1 dag och skeppa 6 dagar. Sjukt.
Sen om man vill ladda hem spåra paketet sakenn fick jag skriva ett wgget script.
Typ wget --referer=store.apple.com/blaha/blaha www.kn.com/saker.

Lätt irriterande att apple ska hålla på och öppna saker i ett nytt fönster då de använder referer som säkerhetskoll (vilket visserligen är ännu dummare, speciellt som man inte behövde ange det specifika infomartionen för beställningen i --referer)

Men sen kom datorn och då blir man ju lycklig.

Citat:

"Räkna med att det kan ta 30 dagar innan vi får betalningen."

Stod det ju faktiskt i första mailet jag fick när jag betsällt.. men dum som man är trodde jag det var en sån amerikansk "kaffet är varmt" grej.

Skriv ett inlägg när du har fått din dator så vi alla får veta hur länge du fått vänta (rimmar på ränta)!

• Oregistrerad
  • 2002-10-11 13:43

Dom ringde mig faktiskt hemma i morse.. utan att dom hade fått mitt nummer (satte bara ut mobilnumret).. det var ju lite impressive.. jag hade mailat o undrat om det gick o skynda på det hela..

MEN.. som sagts tidigare.. det tar 8-10 arbetsdagar för
dom att få pengarna.. helt bisarrt tycker jag men vad gör man..

• Oregistrerad
  • 2002-10-16 14:09

För er (typ jag hehe) som följer följetongen carl vs applestore kommer nu nästa kapitel.

Fick idag ett inbetalningskort på den första datorn jag beställde (avbeställde dan efter eftersom jag glömt lite saker), står klart o tydligt Canceled på den beställningen om jag kollar på nätet.

Antar att det var detta som var "Du kommer att få ett separat meddelande om hur och vart du ska skicka din inbetalning". Lustigt bara att det tog 13 dar för det o komma fram och att den jag mailade med på Apple Store inte hade nån aning om det..

Kommer nog inte handla nåt mer direkt från Apple.

Datorn jag redan betalt lär dom väl inte fått pengarna för än.. gah!

[ 16 Oktober 2002, 14:11: Meddelandet ändrat av: mcelwee ]

• Oregistrerad
  • 2002-10-16 14:17

Betalningsmottagare på inbetalningskortet är Global Collect BV The Netherlands.. känns fint med centralisering i värsta kommunist stil..

ja jag är lite sur.. med rätta? vem vet..

Skriv ett inlägg när du har fått din dator så vi alla får veta hur länge du fått vänta (rimmar på ränta)!

Vi följer dramat och väntar lika otåligt som du.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-17 23:03

Jag beställde en PB 667 nyligen med det där extrapaketet. (En Lexmarkskrivare och Encyclopedia Britanica på DVD). Längst beräknad byggtid var det för DVDn! Efter två dagar kommer ett mejl där de vill att jag ska faxa eller mejla in kopior på Mastercardkortet och leg. Ganska snabbt fick jag en bekräftelse att mitt inscannade kort var ok. Efter ytterligare sex arbetsdagar stod det att paketet nu skulle lämna Taiwan. Då ringde det på dörren och prylarna var i Årsta.

• Oregistrerad
  • 2002-10-18 10:34

Japp jag har 3 dagars byggtid på Encyclopedia Britanica.. man undrar ju lite hur dom lyckas

Med lite tur har Apple fått mina pengar idag..

PS Fick inbetalningskort för datorn jag redan betalat igår..

Citat:

Japp jag har 3 dagars byggtid på Encyclopedia Britanica.. man undrar ju lite hur dom lyckas

Med lite tur har Apple fått mina pengar idag..

PS Fick inbetalningskort för datorn jag redan betalat igår..

Så det är bara att betala igen, eller

• Oregistrerad
  • 2002-10-18 11:56

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:
[QUOTE]Så det är bara att betala igen, eller [/quote]Jag betalade ju inte ens för .mac

• Oregistrerad
  • 2002-10-18 13:33

"Being Assembled"

Dom två vackraste orden i den engelska språket.. *snyft*

På dagen 12 dagar sen jag beställde..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: lilledanne:

Använd FSB e-kort, det är klockrent, du skapar ett virtuellt Visa, Mastercard eller maestro kort där du skriver in hur mycket pengar som du vill ska finnas på det ( företrädesvis så mycket som du ska handla för ) och hur länge det ska gälla ( en månad kanske ), sedan skapas ett temporärt VISA kort till dig som du kan använda bara för detta enskilda köp - klockrent

E-kort

Ps - du måste aktivera tjänsten i internetbanken innan du kan använda den - kostnadsfritt...

/ D

Damn !!!
Denna veckan blir ju bara bättre och bättre...
Sökte just en sån här lösning, och jag som precis (för tre dagar sedan faktiskt) har fixat ett konto hos FöreningsSparBanken...
Det blir ju Perfekt !!!

Lysande, Danne !!!
Tackar och bockar !!!

• Oregistrerad
  • 2002-10-22 12:55

Tjoohoo..

[ 22 Oktober 2002, 12:59: Meddelandet ändrat av: mcelwee ]

• Oregistrerad
  • 2002-10-29 14:51

Idag fick jag så till slut maskinen.. Den är så fin så.. matchar kuben riktigt bra

Det tog ju bara 3 veckor dessutom

1
Bevaka tråden