Hjälp! Vad ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har, efter mycket bråk med min PC (min hårddisk har blivit raderad), bestämt mig för att investera i en Mac.
Har kikat lite på iBook 12,1 Combo, men är inte riktigt säker på om jag ska köpa nytt eller begagnat (man är ju inte jätterik osm student). För mig är det viktigt att det finns både CD-RW och DVD på datorn.
Behöver lite tips om vad jag ska tänka på i den här djungeln!

Mvh, Jenny

Om du har Mecenatkort kanske nya lilla Powerbook G4 12" vore något för dig?

http://www.apple.com/se/powerbook/index12.html

Yum! Jenny

PB är att föredra om du har kosing istället för iBooken. Jag har en iBook själv och är jättenöjd men visst...prestandan är bättre vid en PB...OCH...iBooken har en G3:a varvid en PB har en G4:a instuffad.
En bra investering.

/G

• Medlem
  • International user
  • 2003-03-05 11:23

Jag får som vanligt förespråka iBook 12" Combo. Tycker den är mer prisvärd än PB 12". Vad skall du använda datorn till?

Tycker nog det är enklast att köpa nytt och begagnat priserna på datorer med hyfsad prestanda ligger ganska högt ändå.

[ 05. mars 2003, 11:30: Meddelandet ändrat av: mattan ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-05 11:37

iBook Combo. Den har tillräckligt med kraft. Men om du har gott om pengar så visst - köp en Powerbook 12-tum. (Jag skulle dock vänta på nästa version av den.)

Du är student på högskola/universitet? Då har du någon tusenlapp i rabatt. Kolla Apples hemsidor

1
Bevaka tråden