Vilken ska man köpa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man tänker sig en person som äntligen verkar ha råd att köpa sig en ny Mac, och den personen tvekar mellan dyraste eMac och billigaste iMac, och den personen frågar er om hjälp, vad skulle ni svara då, och hur skulle ni motivera ert svar?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-04 21:40

Menar du med "billigaste iMacen" den billigaste G4an? Valet är isåfall kanske mest en estetisk fråga...Jag hade i vilket fall som helst köpt eMacen (combo drive) framför en iMac med 15". Helt klart. Du får mer för pengarna.

[ 04. mars 2003, 21:41: Meddelandet ändrat av: PJW ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: PJW:
Menar du med "billigaste iMacen" den billigaste G4an? Valet är isåfall kanske mest en estetisk fråga...Jag hade i vilket fall som helst köpt eMacen (combo drive) framför en iMac med 15". Helt klart. Du får mer för pengarna.

Det är precis den iMacen jag menar.
Hur är det med ljudnivån på eMac, som av vissa källor påstås vara störande? Har Apple ordnat till det, eller är det så att folk är bortskämda från sin tid med fläktlösa iMac G3?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-04 23:31

Man skulle ljuga om man påstod annat än att eMacen låter mer än iMacen, men själv (som iofs inte ÄGER en eMac) tycker jag inte att ljudnivån är hög att det är störande. Det är nog mest en vanesak. Själv sitter jag vid en fläktlös iMac dv och skulle säkert klaga en del i början, men man får ta hänsyn till kraften, priset osv i en eMac. Om jag snart själv skall köpa ny dator lär det bli en eMac. Jag har hört att den hade lite problem med skärmen (i början) men detta tror jag Apple rättat till.

• Oregistrerad
  • 2003-03-04 23:39

Skulle personligen akta mig för eMacen. Den är mer eller mindre känd som en "struldator". Skärmen skall tydligen inte vara så värst bra. Kolla diskussionerna på Apple´s forum.

Har inte iMacen själv, men skulle inte tveka att välja den mellan dessa 2, såvida du inte MÅSTE ha en superdrive. Good luck.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-04 23:48

Jag skulle strunta i både iMac och eMac och köpa en iBook Combo. En mer prisvärd bärbar dator får man leta efter!

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-05 00:37

Jo, iBook är inget dumt alternativ. Vad gäller eMac som struldator så kan jag bara relatera till de exemplar jag stött på; ingen har strulat. Om det är fel på hårdvaran så får givetvis Apple stå för den biten. Det behöver inte vara svårare än så. Måste bara tillägga: CRT är enligt min mening fortfarande överlag bättre än TFT. Ännu ett skäl.

1
Bevaka tråden