Sjuka priser eller?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-18 17:44

Mac G4/400 Mhz med 768 mb ram. 10 gb intern hd + externa 2*10 gb. Extern Lacie cd-brännare. Mus och tangentbord. SCSI-kort. Korg 1212 ljudkort. 8000 för allt. Är inte G4or överlag övervärderade?

[ 18 December 2002, 22:12: Meddelandet ändrat av: PalleLindq ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PalleLindq:
Mac G4/400 Mhz med 768 mb ram. 10 gb intern hd + externa 2*10 gb. Extern Lacie cd-brännare. Mus och tangentbord. SCSI-kort. Korg 1212 ljudkort. 8000 för allt. Är inte G4or överlag övervärderade?

Sjukt? Jag vet inte, jag menar, vad kostar ett sånt ljudkort, är det nåt bra? Är brännaren modern? Små diskar, de är inte värda nåt, men externa lådor brukar vara värda några hundra styck, säg en tusenlapp för två. Med allt som ingår är ju priset på själva datorn knappast mer än 5000 (med grova gissningar på vad kringgrejerna är värda). Är det sjukt dyrt? Jag tycker jag sett mycket värre.

Kanske säljaren skulle lyfta bort en del grejer och sälja separat?

Visst, en G4/400 utan specialare ska vara ganska billig, inte minst som den såldes ganska länge och därmed är vanlig, men den är ju inte helt värdelös. Menar du att du skulle pruta ner den i... 3000?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PalleLindq:

Nja, tycker inte att det är "sjukt" dyrt direkt. Vilken prisklass hade du tänkt dig?

Sökte efter ibook på AnnonseraMera.com nyss.

Fick dessa träffar....snacka om fantasipriser. Tror de att man kan ta ut nypris om det inte är några märken på datorn eller.

Tangerine iBook Säljes (Säljes)
Apple iBook i färgen Tangerine/Silvergrå
Säljes. 300 MHz, 32 MB/3,2 GB, Inbyggt 56 Kb Modem. Med all original programvara bla Mac OS,
Appleworks, Photoshop,
Lithium-ion batteri,
Mycket Gott skick.
9500 kr

iBook och Epson 580 (Säljes)
Orange iBook, 300 MHz, 96 Mb RAM, 3 GB. Kan skickas mot postförskott eller förskottsbetalning mot portokostnader (200:-). Finns i Göteborg för beskådning.
9000 kr

• Oregistrerad
  • 2002-12-21 02:44

Saken är ju den att man kan få så mycket pengar för en begagnad Mac eftersom begagnatmarknaden för Macar är rätt så sned. Så länge det finns köpare är det väl snarare sjukt att inte försöka få ut så mycket som möjligt för sin dator?

• Oregistrerad
  • 2002-12-21 16:06

Precis!
Det sjuka är väl inte att sälja en begad dator dyrt. Utan att köpa en begad dator för samma pris som en ny.

Men lite realistisk får man väl ändå vara när man sätter ett pris, även om man självklart försöker sätta ett så högt pris som möjligt.

Ny iBook på Macoteket:
600MHz CD 12" 128MB  20GB - 11244kr

Begagnad från AnnonseraMera.com:
300Mhz 32MB 3,2GB - 9500 kr

Vi har några gamla SE och Mac II vx på jobbet, det var svindyra när vi köpte dem och knappt slitna. Runt 5000 kr vore väl lämpligt att ta för dem.

Jag har skaffat en IMac DV 400 Mhz/64/10Gb
Med DVD 2 FV/2 USB. Eftersom jag upplevde den som billig skulle det vara kul att veta vad "den står i" i dagsläget. Finns det någon sida med aktuella priser förutom återförsäljarnas inbytesuppgifter ?

Skulle ha varit en ny diskussition, men eftersom jag skriver på en PC så blev det automatiskt fel !! Jag har lagt upp en ny nu !

[ 22 December 2002, 13:10: Meddelandet ändrat av: Per Selander ]

1
Bevaka tråden