Skydd (-sväska) till en TiPowerBook?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-21 17:54

Det där med skyddsväska anser jag vara en springande punkt.
Kan någon rekommendera något skydd, väska eller ryggsäck som passar en TiBook?
För mig skulle en omslutande, mjukt vadderad nylonportfölj duga fint. Då kan maskinen utan risk guppa med mig och min Haglöfs Tight ut på livets äventyr...

Var hittar man sådana?
(PB: 2,6 x 34,1 x 24,1 cm)

sssyddsväst.. a´la leifi!

skämt och sido.. kensington har väskor.. sen finns de massa andra märken.

kolla applestore

• Oregistrerad
  • 2002-09-21 18:47

Ligger ju t o m en Titan i denna från design object.

"*Note: Of course, if you happen to own one of Apple´s new titanium laptops, we retract this statement and urge you instead to consider the ramifications of not coddling your new icon of "power and sex" in one of inCase´s worthy products."

Jag har en väska från Samsonite´s Trunk&co-serie till min iBook.
Finns på www.trunk-co.com

En T-Plus Widesize i läcker "double cream"-färg. 43x36cm.

[ 21 September 2002, 19:04: Meddelandet ändrat av: dsm ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-22 14:55
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mcelwee:
Ligger ju t o m en Titan i denna från design object.

"*Note: Of course, if you happen to own one of Apple´s new titanium laptops, we retract this statement and urge you instead to consider the ramifications of not coddling your new icon of "power and sex" in one of inCase´s worthy products."

Den här blev jag sugen på, var köper man en sådan i Sverige och för hur mycket slantar?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nightjar:
Det där med skyddsväska anser jag vara en springande punkt.

Spacemanspiff byggde ett eget skydd av liggunderlag. Har funderat på att göra samma sak. Bild finns här

icon of "power and sex"

Hahaha!

Kika in på Waterfield Designs och kika speciellt på deras Cargo serie och Sleevecase (formsydda för PB och iBook).

Har sett att Stadium säljer, http://www.timbuk2.com/

• Oregistrerad
  • 2002-09-24 20:17

Hedgren Utopia är en rätt just serie, finns hos större väskaffärer som säljer Samsonite som t.ex. Åhléns och Handskmakarn

• Oregistrerad
  • 2002-09-24 20:58

O la la!
Hedgren Utopia gillar jag verkligen! Var köper man följande modeller i Sverige, och ungefär till vilket pris?

hup 19 Idee briefcases
hup 24 Index briefcases

• Medlem
  • Höganäs
  • 2002-09-24 21:29

Taskig bild, bra grej:

Liggunderlag + silvertejp skams aldrig for sig...

Ca 50 spann, om du maste kopa liggunderlaget. Jag kopte ett 8mm tjockt.

Funkar kanonbra.

• Oregistrerad
  • 2002-09-24 23:41

nightjar, fråga efter Hedgren på Skinnboutiquen på Hästgatan vid Österport (om den finns kvar - 214489), eller på Samsonites huvudshoppe i Tokholm (08-54512472) e-post:Store.Stockholm@samsonite-europe.com

Håller med Per, kika in på Waterfield Design. Har man investerat uppåt 40.000:- på en maskin kan man lägga en slant på väskan oxå.

Jag har Waterfields design Cargo Bag Large och en Sleeve Case. Den rymmer min maskin samt ett gäng kablar, iPod, digitalkamera, mus, hörlurar samt dokument, böcker och pärmar. Det är den i särklass bästa väskan jag haft till någon av mina bärbara maskiner, då har jag betat av Tom Binh, Samsonite och Kensington. de kostar en slant men en mycket bra investering.

[ 25 September 2002, 01:17: Meddelandet ändrat av: Daniel Ström ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-25 07:41

Tack så mycket alla ni som hjälpt mig! Speciellt tack till Micke Seid och Daniel Ström - ni fick mig att bestämma mig!
Alla är verkligen engagerade här, mycket trevligt!

1
Bevaka tråden