Snälla, rekommenderat pris på PB G4ti 400Mhz/256RAM?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-18 13:56

Vad skulle du ge för en begagnad PowerBook G4 Titanium 400Mhz med 256 i RAM?
Vad är ett bra pris på en sådan? Jag har nämligen blivit erbjuden en och funderar om det är värt de 7200:- säljaren begärt...

• Medlem
  • International user
  • 2002-09-18 14:03

Köp! Ett mkt bra pris tycker jag, kolla dock noga att den inte är ngt fel på den...

• Oregistrerad
  • 2002-09-18 15:49

Ok, också en till fråga: är det möjligt att köra 10.2 på en sådan burk eller är det att rekommendera att inte sträcka sig över nian?

• Oregistrerad
  • 2002-09-18 16:16

Nu har jag inte testat att köra 10.2 (eller någon annan version av OS X, heller) på någon snabbare dator, men jag tycker det går fint på min PBG4 400 Mhz. Jag har iofs 640 MB i minne, och de flesta menar att mycket minne gör systemet smidigare.

7200 kr låter som ett kap... men jag vill ju gärna att min burk ska vara värd lite mer än så.

• Oregistrerad
  • 2002-09-18 16:40

Är det något som du, El Maco, saknar/tycker är dåligt/bra på maskinen? Alla tips och synpunkter uppskattas!

• Oregistrerad
  • 2002-09-18 17:08

Du kan läsa mer om den här på Apple History.

Rent spontant känns väl grafik-kortet lite vekt.. men 7200 verkar som ett väldigt bra pris ändå. Jag skulle handla.

• Oregistrerad
  • 2002-09-18 17:09

...eller någon annan med erfarenhet av denna modell?

• Oregistrerad
  • 2002-09-18 17:14

Hag har hört att Quartz Extreme (10.2) verkligen drar nytta av grafikkort som GeForce4 (och uppåt). 64 MB ska det tydligen vara på kortet för att det ska bli sprutt. Kanske är det bara Apples vanliga skrävel, alltså något man ska ta med en nypa salt...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-18 17:30

Kom ihåg att fråga säljaren om han har kvittot kvar. 7200 för en PB G4 låter som ett mycket bra pris. Var också noga med att kolla upp att allt är ok med datorn. Dyra reparationer kan snabbt göra en bra affär till ett stort hål i plånboken.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nightjar:
Hag har hört att Quartz Extreme (10.2) verkligen drar nytta av grafikkort som GeForce4 (och uppåt). 64 MB ska det tydligen vara på kortet för att det ska bli sprutt. Kanske är det bara Apples vanliga skrävel, alltså något man ska ta med en nypa salt...

Inte sant!

Det räcker gott och väl med 32 Mb på grafikkortet, sen så räcker det med 16 Mb ATI kort för de bärbara, fråga mig jag vet

Men visst, med 64 Mb så kommer det flyga fram ännu snabbare, men som sagt, det funkar bra med 32 Mb också.

QE funkar bra och man märker att Jagaur flyger fram lättare än vad 10.1.5 gjorde.

Du får inte köpa en PowerBook, då känner jag inte alla i Visby som har en PowerBook G4 längre

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nightjar:
Ok, också en till fråga: är det möjligt att köra 10.2 på en sådan burk eller är det att rekommendera att inte sträcka sig över nian?

Beror på vad du ska göra med datorn. Jag har en PBG4/400 med 512 Mb i minne. Jag kör 10.2 men bara till Internet och ordbehandling. Indesign och Photoshop är för tunga för att det ska flyta på bra.

Kom ihåg att fråga säljaren om han har kvittot kvar. 7200 för en PB G4 låter som ett mycket bra pris.

Ta kopia på säljarens legitimation - det är bra att ha om du blir anklagad för häleri.

1
Bevaka tråden